سهام عدالت | سود سهام عدالت

مرحله جدید واریز سود سهام عدالت برای این افراد | سهام عدالت جدید چند میلیون است؟

عضو شورای عالی بورس گفت: این شورا در مورد واریز سود سهام عدالت و نحوه توزیع آن هنوز تصمیمی نگرفته است.

مرحله جدید واریز سود سهام عدالت برای این افراد | سهام عدالت جدید چند میلیون است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالتبهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه مجمع اکثر شرکت‌های سهام عدالت برگزار شده و سود شناسایی کرده‌اند، چه موقع این سودها برای سهامداران عدالت واریز می‌شود، گفت: هنوز شورای عالی بورس در مورد خود سهام عدالت و نحوه توزیع سود سهام عدالت سال گذشته، تصمیمی نگرفته است.

وی افزود: هنوز اختلاف بر روی اصل سهام عدالت وجود دارد، آیین‌نامه معاملاتی سهام عدالت هم در حال بررسی است و تاکنون 2-3 جلسه در مورد سهام عدالت در شورای عالی بورس برگزار شده، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

عضو شورای عالی بورس گفت: روز سه‌شنبه 31 مرداد هم جلسه شورای عالی بورس برگزار می‌شود، اما هنوز موضوعی در مورد سهام عدالت در دستور کار قرار نگرفته است.

عبداللهی در مورد اینکه آیا سود سهام عدالت امسال هم دو مرحله‌ای و یا یک مرحله‌ای خواهد بود، عنوان کرد: در این موضوع به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، اما عمده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سودده هستند و برای سهامداران سود شناسایی خواهند کرد.

هفته پیش خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه پرداخت سود سهام عدالت اظهار داشت: بستگی به عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر دارد که اگر سودها را زودتر واریز کنند، زودتر سود سهام عدالت را می‌پردازیم.

یک مقام آگاه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: از 36 شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت تاکنون 29 شرکت مجمع عمومی برگزار کرده‌اند که از این تعداد 25 شرکت سود شناسایی کرده‌اند که باید سهامداران خود از جمله سهامداران عدالت بپردازند، چهار شرکت بدون سود بوده‌اند و باید مجمع عمومی بقیه شرکت‌ها هم برگزار شود و با توجه به فصل برگزاری مجامع، ظرف یکی دو هفته آینده تکلیف بقیه شرکت‌ها هم روشن می‌شود.

این مقام آگاه گفت: شورای عالی بورس باید تصمیم‌گیری کند که سود سهام عدالت چگونه و با چه سازوکاری برای سهامداران پرداخت شود که هنوز شورای عالی بورس به جمع‌بندی نرسیده است.

سهام عدالت متعلق به 49 میلیون ایرانی است که در 49 شرکت شامل 13 شرکت غیر بورسی و 36 شرکت بورسی هستند و سود عملکرد سال مالی 1401 باید تجمیع شده و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز شود. سال گذشته این سود در دو مرحله پرداخت شد، اما سال‌های قبل در یک مرحله واریز شد.(فارس)

سود سهام عدالت دو مرحله‌ای پرداخت می‌شود؟

چندی پیش احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص زمان و چگونگی واریز سود سهام عدالت گفت: صورت‌های مالی سال 1401 شرکت‌های سهام عدالت به تازگی رسیده و اگر همزمان سودها پرداخت شود عدد آن افزایش می‌یابد.

وی افزود: اما اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت‌ها مانند پتروشیمی خلیج فارس با تاخیر مواجه شود پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد.(تسنیم)

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس گفت: به تازگی پیامی در فضای مجازی منتشر شده است، با این عنوان که “پرداخت سود دوره دوم سهام عدالت آغاز شد”، که این خبر از پایه و اساس کذب محض است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت افزود: متاسفانه این پیام توسط افراد سودجو ایجاد شده است و در آن اعلام شده که “بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در اخبار سراسری اعلام شد، آخرین مهلت تکمیل فرم واریز سود دوره دوم سهام عدالت اعلام بوده و تمدید نخواهد شد. تمامی افرادی که سهام عدالت نداشتند هم امکان ثبت نام سهام عدالت دارند.” و افراد با ورود به لینک اعلام شده باید اقدام به واریز وجه کنند که بدین‌گونه اطلاعات هویتی و حساب بانکی آنها هک می‌شود و مبالغ وجود در حساب بانکی آنها نیز برداشت می‌شود.

حاجی‌وند با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ گونه ثبت نام سهام عدالت و همچنین واریز سود در حال انجام نیست، و این پیام با هدف کلاهبرداری منتشر شده است، تصریح کرد: با وجود این که بارها اعلام کردیم که ثبت نامی در این زمینه وجود ندارد، با این حال متاسفانه برخی از شهروندان در قبال این گونه پیامها اغوا شده و متحمل ضرر و زیان‌های مالی می‌شوند.

سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

چند روز پیش مهدی حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت نیز با تاکید بر مرجع قرار دادن اخبار رسانه‌های رسمی توضیحاتی درباره زمان واریز سود سهام عدالت ارائه داده است.

او در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روال سالیانه پرداخت سود سهام عدالت بدین گونه است که باید صبر کرد تا مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت به شکل کامل برگزار و تمام مبالغ دریافت شود؛ سپس متناسب با سهامی که دارندگان سهام عدالت دارند سود میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

حاجی‌وند در ادامه بیان کرد: پیش از این، شرکت‌ها تا ۸ ماه بعد از برگزاری مجمع مهلت داشتند که این سود را به حساب سهامداران واریز کنند، اما امسال با توجه به تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌ها به جای ۸ ماه، ۴ ماه فرصت دارند تا این سود را تقسیم کنند.

حاجی‌وند در خصوص زمان واریز سود نیز اظهار کرد: فصل مجامع معمولا خرداد و تیر است و باید اجازه دهیم مجامع به صورت کامل برگزار شود و این مهلت ۴ ماه هم به پایان برسد. در نهایت از مبادی رسمی از جمله رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی حتما در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید