مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از کشف اشیای قیمتی ازجمله سکه و ریتون برنجی، مجسمه خمیر شیشه و صفحه فلزی بدل سازی شده به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد در لاهیجان خبر داد.

کشف گنجینه ۱۱ میلیاردی در لاهیجان/ ۲ قاچاقچی دستگیر شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شنبه 14 آبان 1401 , 17:47

ولی جهانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف‌ اشیای قیمتی در لاهیجان اظهار کرد: باتوجه به گزارش یگان حفاظت شهرستان لاهیجان درباره کشف مقادیری‌ اشیا توسط رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با حضور در محل سکونت‌اشیای قیمتی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به ارزش ریالی بیش از ۱۱ میلیاردی‌اشیای کشف شده بیان کرد: در جستجوی به عمل آمده، ۴۷۹ قطعه سکه برنجی، یک عدد ریتون برنجی، یک عدد مجسمه خمیر شیشه و یک عدد صفحه فلزی برنجی جملکی بدل‌سازی شده از روی‌ اشیای اصلی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال کشف شد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در این رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

جهانی همچنین با اخطار به سودجویان و قاچاقچیان‌اتیقه گفت: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی می‌شود.