حوادث رکنا، سارق مشهدی تنها چند روز پس از آزادی از زندان، دوباره دستگیر شد.

سارق مشهدی پس از آزادی دزدی کرد / توبه گرگ مرگ است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، چه می‌شود فردی که هنوز یک ماه از پایان حبسش در زندان نگذشته، دوباره خود را گرفتار می‌کند.

هنوز 2 روز از سال نو نگذشته است که در‌های زندان باز می‌شود و متهمی که محکومیتش را گذرانده، آزاد می‌شود، اما گویا هوای خوش بهار و حس زندگیِ طبیعت هم نمی‌تواند او را از انجام جرمی دوباره بازدارد. بیست روز نگذشته، در هنگام سرقت دستگیر می‌شود. البته این دومین سرقت او بعد از آزادی است. اولین سرقتش از منزلی است که زمانی مستأجر آن بوده است.

ماجرا از این قرار است که چند شب پیش، شهروندان خیابان مطهری شمالی ساعت‌۲۱ شب سارق ی را روی پشت‌بام یک ساختمان چهارطبقه می‌بینند و در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، این موضوع را گزارش می‌دهند. مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد خود را می‌رسانند و با راهنمایی ساکنان مجتمع، سارق را که در حال بریدن لوله‌های مسی کولر‌گازی این ساختمان روی پشت‌بام بوده است، غافل‌گیر می‌کنند و به دام می‌اندازند.

در بازرسی بدنیِ متهم و بازرسی دقیق محل جرم، کشفیات دیگری هم به دست می‌آید. تعدادی ماسوره کولر‌گازی، کابل تلویزیون، سند یک دستگاه پژو پارس و یک جلد شناسنامه به همراه ابزارآلات سرقت. موتورسیکلت سارق هم که سرقتی است و در مقابل ساختمان محل دستبرد پارک شد، کشف و ضبط می‌شود.

متهم در ابتدا زیر بار پذیرش سرقت‌های خود نمی‌رود، ولی با وجود ادله پلیس، پرده از راز سرقت دیگری نیز برمی‌دارد. این سرقت مربوط به خانه‌ای است که چندین سال پیش در آن ساکن بوده است. سند خودرو یک دستگاه پژو و شناسنامه، مربوط به سرقت از یک مجتمع مسکونی چهار‌طبقه در بولوار اندیشه بوده است.

آن‌طور که فرمانده انتظامی مشهد اعلام کرده، متهم فردی سابقه‌دار است که دوم فروردین امسال، از زندان آزاد شده است، اما پس از رهایی، نقشه سرقت از آپارتمانی را که 4 سال پیش در آن ساختمان به عنوان مستأجر سکونت داشته است، می‌کشد.

سرهنگ احمد نگهبان می‌گوید که سارق، با کلید‌هایی که از قبل در اختیارش بوده، وارد ساختمان شده و بخشی از لوازم باارزش این واحد مانند چای‌ساز، قهوه‌ساز، اتوبخار، سشوار، ساعت دیواری، چرخ گوشت و... به ارزش تقریبی ۱۵۰‌میلیون ریال را سرقت کرده است. این فرد این وسایل را به فردی مال‌خر در محدوده خیابان کشاورز به مبلغ ۱۶ میلیون ریال برای تأمین هزینه‌های مواد مخدر فروخته است.

تحقیقات از متهم برای شناسایی و دستگیری مال‌خر و دیگر جرائم احتمالی او ادامه دارد.