شاهرود - رئیس زیستکره پارک ملی توران شاهرود گفت: یک قبضه اسلحه تک لول غیر مجاز از یک متخلف در پارک ملی توران شاهرود توسط ماموران اجرایی پارک کشف و ضبط شد.

یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز در پارک ملی توران کشف شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 از کشف یک قبضه اسلحه غیر مجاز در پارک ملی توران شاهرود خبر داد و ابراز داشت: ماموران اجرایی پارک روز گذشته ضمن گشت و کنترل روزانه در مناطق حوزه استحفاظی این اداره در محل یکی از چشمه های آب یک کوله پشتی را کشف کردند.

وی افزود: محیط بان ها با تعقیب رد بر جای مانده به فرد متخلف برخورد کردند که وی با مشاهده ماموران از محل متواری شد که پس از تحقیق و پاییش و رد زنی کامل منطقه، فرد متخلف مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس زیستکره پارک ملی توران شاهرود افزود: فرد متخلف پس از احضار با ماموران همکاری و یک قبضه اسلحه تک لول غیر مجاز را به افراد موظف تحویل داده است.

رادمان با بیان اینکه متخلف و سلاح کشف شده غیر مجاز پس از تکمیل پرونده به منظور رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد، ابراز داشت: از همه مردم تقاضا داریم چنانچه به رد یا نشانی از حضور شکارچی های متخلف برخورد کردند بلافاصله مراتب را به نیروهای یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

خارتوران شاهرود با وسعتی بالغ بر ۱.۴میلیون هکتار بزرگترین ذخیره‌گاه زیست‌کره ایران و دومین منطقه بیوسفر جهان مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی محسوب می‌شود .