نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ممنوعیت کلیه عمل‌های جراحی جهت پیشگیری از باداری را برداشتند.

جلو گیری از بارداری ممنوع / وازکتومی و توبکتومی ممنوع / مجازات 2 تا 8 میلیونی برای تبلیغ‌کنندگان روش های زیر بارداری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ایرادات شورای نگهبان برای دومین بار در طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان مواد 3 و 1 را حذف کرده و یک تبصره به ماده 2 اضافه کردند.

در ماده 1 آمده بود کلیه اعمال جراحی به منظور پیشگیری دائمی از باردرای انجام می‌شود به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت جسمی، ممنوع است. عدم رعایت این حکم توسط شاغلین حرف پزشکی تخلف محسوب می‌شود و متخلفان متناسب با عمل ارتکابی از تکرار آن به مجازات‌های انتظامی مندرج در تبصره 1 ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران محکوم می شوند. همچنین در تبصره ماده 1 آمده بود موارد تهدید سلامت جسمی را وززارت بهداشت اعلام می کند.

ماده 1 با 159 رای موافق، 15 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 209نماینده حاضر در مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان حذف شد.

همچنین نمایندگان یک تبصره به ماده 2 الحاق کردند که موجب آن چنانچه مرتکب از امکانات دولتی و عمومی برای هرگونه تبلیغ موضوع این ماده به جز موارد مصرح در تبصره یک استفاده نمایند، مشمول جزای نقدی درجه 6 ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392/2/1می شود.

نمایندگان مجلس در خانه ملت با مجازات 2 تا 8 میلیون تومانی برای استفاده کنندگان از امکانات دولتی جهت تبلیغ پیشگیری از بارداری موافقت کردند.