طبق یک توافق بین‌المللی سه گونه کوسه و سه گونه "پرتوماهی" تحت حفاظت بیشتر قرار می‌گیرند و در هر نقطه از آب‌های زمین که باشند مشمول این توافق حفاظتی می‌شوند.

توافق جهانی برای حفاظت از چند گونه کوسه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین در این توافق محیط زیستی که به امضای 126 کشور جهان رسیده، سه گونه کوسه‌ماهی و سه گونه پرتوماهی در هر منطقه‌ای مشاهده شوند تحت اقدامات حفاظتی بیشتر قرار می‌گیرند.

این توافق دستاورد اصلی نشست بزرگ حیات وحش است که در مانیل، پایتخت فیلیپین برگزار شد و نشان می‌دهد بازیگران اصلیِ بین‌المللی بالاخره در تلاش برای پیشبرد اقداماتشان برای حفاظت بهتر از حیوانات مهاجر زیر دریا، روی خشکی و در آسمان هستند.

کشورهای امضا کننده این توافق شکار این گونه‌ها را ممنوع کرده، زیستگاه‌های آنها را حفظ کرده، موانع مهاجرت این جانوران را برداشته یا کاهش داده و فاکتورهای تهدید کننده این گونه‌های جانوری را کنترل می‌کنند.

به گزارش ساینس الرت، این توافق به ویژه برای کوسه‌وال‌ها به عنوان بزرگترین گونه‌های ماهی در جهان تاثیرگذارتر است. اگرچه این گونه جانوری در بسیاری از مناطق جهان تحت حفاظت قرار دارند این توافق اقدامات حفاظتی را برای کانون‌های بحرانی مهاجرت از قبیل موزامبیک، ماداگاسکار، پرو و تانزانیا گسترش می‌دهد.