مدیرکل استاندارد تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد ترازوها و باسکول‌های الکترونیکی، از توقیف 11 برند ترازوی غیراستاندارد، در یک ماه گذشته خبر داد.

11 برند ترازوی غیراستاندارد توقیف شد+ اسامی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، بازرسان استاندارد در بازرسی‌های مهرماه خود از مراکز عرضه و واحدهای صنفی توزیع انواع وسایل توزین و سنجش، 11 برند غیراستاندارد را توقیف کردند که نام‌های تجارتی آن‌ها بدین شرح است: امپراطور، lexos، kinlee، camry، sahand، sanaye، best، paradise، yaohva، kia، constany.

بیات با تأکید بر اینکه از متخلفان به دادگاه شکایت شده‌است، در ادامه توضیح داد: وسایل توزین مانند ترازوها و باسکول‌ها شامل استاندارد اجباری‌اند و تولید این فراورده باید با مجوز استاندارد صورت گیرد؛ از سوی دیگر، وسایل توزین در واحدهای صنفی نیز باید جهت تایید صحت عملکردشان دارای برچسب تایید از سوی سازمان استاندارد باشند تا خریداران به میزان بودن و عملکرد دقیق این وسایل اطمینان پیدا کنند.

بازرسان استاندارد یک بار در سال از کلیه وسایل توزین در واحدهای صنفی، بازرسی می‌کنند و در صورت صحت عملکرد آن، برچسب تاییدیه استاندارد به آن نصب می‌کنند.