استاندار تهران بر تسهیل خرید موتور سیکلت های برقی و تامین و ایجاد زیرساخت های اجرای طرح جایگزینی این موتورسیکلت ها با موتورسیکلت های بنزین سوز در سطح شهر تهران تاکید کرد.

موتورسیکلت های تهران برقی می شوند/ تاکید استاندار تهران بر ایجاد زیرساخت های طرح جایگزینی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا افزود: ایجاد مراکزی برای شارژ موتورسیکلت های برقی در سطح شهر تهران برای اجرای این طرح(جایگزینی موتورسیکلت های بنزینی) که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای پایتخت دارد، ضروری است.
وی تصریح کرد: دراین زمینه همه دستگاه های اجرایی مرتبط در طرح کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران و سایر شهرستان های استان باید به وظایف خود برای کاهش آلودگی هوا عمل کنند.
استاندار تهران اظهار کرد: افزایش کیفیت سوخت خودروها تاثیر چشمگیری بر بهبود وضعیت هوا داشته که باید روند ارتقای کیفیت سوخت همچنان ادامه یابد.
مقیمی، ارتقای کیفیت بنزین یورو 4 به یورو 5 و طرح جایگزینی موتور سیکلت های برقی با بنزین سوز را در ارتقای کیفیت هوا موثر ارزیابی کرد و افزود: محیط زیست به عنوان دبیر این کارگروه با اختیارات تام وظیفه نظارت و دریافت گزارش را از نهادها در زمینه کاهش و پایش آلودگی هوای تهران دارد.
استاندارتهرن گفت: ریزگردهایی که برخی روزها تهران را تحت تاثیر قرار می دهد نیز باید کنترل شده و دستگاه های مرتبط به وظایف خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.
وی با بیان اینکه موضوع محیط زیست امر جدی و مهمی است گفت: شهرستان های استان تهران با مسئولیت فرمانداری ها و دبیری شهرداری ها باید نسبت به ارتقای سرانه فضای سبز در قالب طرح جامع اقدام کنند.
نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا با حضور روسا و نمایندگان دستگاه های ذیربط با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح های کلان و اسناد مصوب در این زمینه به ریاست مقیمی استاندار تهران برگزار شد.