ناسا چتر فرود کاوشگری را که قرار است در سال 2020 به سطح مریخ بفرستند، با موفقیت آزمایش کرد.

ناسا چتر فرود کاوشگر مریخ را آزمایش کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش اسوشیتدپرس، این چتر فرود به عنوان اولین محصول پروژه‌ای موسوم به Advanced Supersonic Parachute Inflation Research Experiment ساخته شده است.
در پایان ماه گذشته میلادی، ناسا این چتر فرود را به همراه محموله‌ای از پایگاه فضایی خود واقع در جزیره والوپس به اتمسفر بالایی زمین پرتاب کرد. محموله در ارتفاع 52 کیلومتری زمین به‌طور ایمن آزاد شد و چتر پس از 42 ثانیه سقوط آزاد در ارتفاع 42 کیلومتری زمین باز شد. باز شدن چتر فرود به گونه‌ای برنامه ریزی شده بود که محموله با سرعت معادل آنچه قرار است کاوشگر روی سطح مریخ فرود آید، به سمت زمین حرکت کند.
در این آزمایش، چتر فرود با موفقیت عمل کرد و محموله در فاصله 55 کیلومتری جزیره والوپس درون اقیانوس فرود آمد.
به گفته متخصصان ناسا همه چیز دقیقا مطابق برنامه پیش رفت و علاوه بر این که محموله در ارتفاع و شتاب مورد نظر رها شد، متخصصان توانستند فرآیند کار را مشاهده کنند. در این آزمایش از جریان فرود محموله با استفاده از چتر عکسبرداری شد و برای اولین بار فرآیند فرود روی سیاره سرخ با استفاده از یک چتر از منظر سرنشینان کاوشگر، مشاهده شد.
قرار است آزمایش بعدی این چتر فرود در ماه فوریه سال آینده انجام پذیرد. در آزمایشات بعدی، نمونه‌های پیشرفته‌تر چتر فرود که دارای قدرت بیشتر و ساختار مقاوم‌تر هستند، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. اطلاعات به دست آمده از این آزمایشات امکان بهبود طراحی و ساخت کاوشگر و چتر فرود را برای ماموریت 2020 مریخ فراهم می‌کند.