پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیاتل یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های نقل و انتقال شهری را آغاز کرده است؛ که البته با وجود 4 پل شناور طولانی در این شهر باعث تعجب خوانندگان خبر نخواهد شد. این شهر در حال کار بر روی احداث اولین قطار شهری شناور در جهان است. ساخت و ساز زیرساخت‌های این پروژه از هم اکنون آغاز شده و نمی‌توان آن را ایده‌ای دانست که باید بر روی آن کار شود.

آژانس نقل و انتقال محلی Sound Transit سازنده این پروژه خواهد بود. در اصل این طرح یک قطار سبک شهری است که به حل مشکل ترافیک سیاتل خواهد پرداخت. هدف‌گذاری طرح اتمام آن بر روی پل‌های شناوری بر روی دریاچه واشنگتن و تا سال 2023 خواهد بود. این قطار شهری نیز در ادامه طرح 3.7 میلیارد دلاری ارتباط سیاتل به بلویو به واشنگتن است. پل‌های احداث شده می‌توانند دو قطار با وزن 300 تن را که با سرعتی حدود 55 مایل بر ساعت در حرکت هستند، تحمل نمایند.

سیاتل

این طرح بسیار چالش برانگیز خواهد بود. شرکت سازنده، Sound Transit، انتظار دارد تا روزانه 50 هزار نفر با این قطارها جابجا شوند. اگر مشکلی باعث خروج قطار از ریل شود، کلیه واگن‌ها به عمق 200 فوتی دریاچه فرو خواهند رفت؛ پس جای هیچ‌گونه اشتباهی وجود ندارد.

چندین پل موقت عظیم برای تشکیل پل شناور به هم متصل خواهند شد. این پل‌ها با کابل‌هایی فولادی به بستر دریاچه متصل می‌شوند تا در صورت مواجهه با موج‌ها و بادهای تند مشکلی برای پل یا قطار بوجود نیاید.