فردی که با ایجاد پروفایل در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی و درج تصاویر خصوصی و خانوادگی یکی از شهروندان باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

انتشار تصاویر خصوصی با ترفند وعده ازدواج/متهم دستگیر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ایجاد یک پروفایل غیراخلاقی در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی و درج تصاویر شخصی و خانوادگی او موجب هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از بازجویی های انجام شده از شاکی و جمع آوری مدارک و مستندات ادله جرم، عامل این اقدام مجرمانه شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم که مدتی قبل در فضای مجازی با شاکی آشنا می شود با ترفند وعده ازدواج اعتماد شاکی را جلب و با فریب او تصاویر شخصی اش را اخذ و سپس در فضای مجازی منتشر کرده است.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت : متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پلیس اصفهان در پایان توصیه کرد، توجه به هشدارهای پلیس سایبری عامل مهمی در پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم است زیرا مجرمان هتک حیثیت، اکثر قربانیان خود را به دلیل عدم آگاهی و کسب اطمینان آنان فریب می دهند.