عکس‌برداری از مردی بیمار در اتاق MRI بیمارستان لقمان‌الدوله منجر به بروز حادثه شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ساعت 10:30 صبح دوم آذر ماه مسئولان بیمارستان لقمان‌الدوله در تماس با سامانه 125 از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند که بی‌درنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، گروه امداد و نجات یک آتش‌نشانی به این بیمارستان اعزام شدند.

حمید میرزاقلی؛ افسر آماده منطقه پنج سازمان آتش نشانی تهران که به اتفاق نیروهای عملیاتی در محل حادثه حاضر شده بود، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: خدمه بیمارستان، مرد بیماری را که پایش شکسته بود به قصد عکس‌برداری از پای وی به اتاق MRI منتقل کردند و بدون توجه به وزنه دو کیلویی که برای تعادل پای آسیب‌دیده این بیمار استفاده شده بود، او را بر روی تخت مخصوص دستگاه قرار دادند.

وی افزود: در پی این کار، ناگهان وزنه دو کیلویی که بر روی تخت بیمار قرار داشت، با قدرت تمام به داخل تونل دستگاه MRI کشیده، منجر به از کار افتادن دستگاه شد و به رغم تلاش متصدیان دستگاه برای بیرون کشیدن وزنه، این کار آنان هیچ نتیجه‌ای نداد.

این افسر آماده آتش‌نشانی تصریح کرد: به دنبال تقاضای کمک مسئولان بیمارستان از آتش‌نشانی، بلافاصله گروه امداد و نجات یک سازمان در بیمارستان حضور یافته و پس از بررسی‌های اولیه، عملیات خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به این که این عملیات بالغ بر سه ساعت به طول انجامید، خاطرنشان کرد: نجاتگران آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل، با تکنیک کار با طناب و قرقره‌های متعدد سرانجام موفق شدند وزنه دو کیلویی را بدون هیچ گونه خسارتی از درون دستگاه بیرون آورند.

مسئولان بیمارستان در پایان این عملیات ضمن اظهار تشکر از تلاش آتش‌نشانان، اعلام کردند که اگر تلاش امدادگران آتش‌نشانی نبود، تعمیر و بازسازی این دستگاه گران‌قیمت بالغ بر 2 میلیارد ریال هزینه در پی داشت.

عملیات آتش‌نشانان بدون هیچگونه آسیب و خسارتی به پایان رسید و نیروهای عملیاتی پس از سه و نیم ساعت تلاش مستمر به ایستگاه خود بازگشتند.

منبع: پایگاه خبری 125