مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: هیچ لیست سیاه یا سفیدی در این دانشگاه برای سخنرانان روز دانشجو وجود ندارد و موضوعات مطرح‌شده در فضای مجازی کذب محض است.

دانشگاه آزاد لیست سیاه و سفید برای سخنرانان روز دانشجو ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از دانشگاه آزاد، محمد قربانی گلشن‌آبادی گفت: امسال مراسم روز دانشجو در این دانشگاه به مراتب پویاتر و فعالتر نسبت به سال های گذشته برگزار خواهد شد.

وی افزود: تمامی تشکل ها با گرایش های گوناگون می توانند در چارچوب مقررات و مصالح دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری ویژه برنامه های روز دانشجو در واحدهای خود اقدام کنند.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد ضمن توصیه به واحدها برای برگزاری باشکوه ‌تر روز دانشجو، پیشنهاد کرد از آنجا که روز دانشجو متقارن با روز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) است، بهتر است از این فضای معنوی در واحدهای دانشگاهی بهره‌برداری بیشتری شود.

قربانی گلشن آبادی تاکید کرد: همچنین تشکل ها تلاش کنند در روز 16 آذر از دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی و تشکیلاتی تقدیر و تکریم به عمل آید.

وی در واکنش به برخی شایعات فضای مجازی مبنی بر عدم امکان حضور تشکل های اصلاح طلب در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این مطلب کذب محض است، تمام تشکل های دانشگاه می توانند براساس مصالح تشکیلاتی خود افراد، اساتید و صاحبنظران را دعوت کرده و این افراد در چارچوب قانون اساسی، ارزش های نظام اسلامی، مقررات و آیین‌نامه دانشگاه و در صورت تایید هیات نظارت بر تشکل ها، به ایراد سخنرانی بپردازند.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ لیست سیاه یا سفیدی در دانشگاه آزاد اسلامی برای سخنرانان وجود ندارد و موضوعات مطرح‌شده در فضای مجازی کذب محض است.

مصالح دانشگاه نباید با منافع حزبی و جناحی گره بخورد

قربانی گلشن‌آبادی خاطرنشان کرد: البته مصالح دانشگاه نباید با منافع حزبی، جناحی و گروهی گره بخورد چراکه دانشگاه باید دارای فضای تضارب‌ آرا، اندیشه، آزادی و استقلال رای باشد و دانشجویان در یک فضای آزاد به راحتی انتخاب کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی جای جولان افراد نامطمئن و خارج از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش جنبش دانشجویی در کشور گفت: جنبش دانشجویی نقشی اساسی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته است.

قربانی گلشن آبادی تاکید کرد: حضرت امام (ره)، دانشگاه را مبدا تحولات جامعه می دانند و مقام معظم رهبری نیز بیشترین جلسات خود را با دانشجویان و دانشگاهیان سپری می کنند که نشان‌دهنده اهمیت ویژه دانشجو و دانشگاه در کشور است.

وی افزود: جنبش های دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی، اشغال لانه جاسوسی، حضور در 8 سال دفاع مقدس، سازندگی و توسعه کشور نقشی اساسی ایفا کرده‌اند.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اظهار داشت: تشکل های دانشجویی این دانشگاه نیز نقشی اساسی در جنبش های دانشجویی داشته‌اند.

قربانی گلشن آبادی گفت: در کنار اتحادیه های دانشجویی دانشگاه های سراسری که در دانشگاه آزاد اسلامی دارای دفاتری هستند، اتحادیه اول، دوم و سوم تشکل های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند.

ایجاد فضای آرام برای فعالیت تمام تشکل های دانشجویی

وی با تاکید بر اینکه با حضور تشکل های دانشجویی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، فضای دانشگاه پویا، بانشاط و باتحرک می شود، گفت: مهمترین برنامه ما در اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد فضایی آرام برای فعالیت تمام تشکل های دانشجویی است.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد عنوان کرد: درواقع نقش اداره کل تشکل ها، حمایت از فعالیت تمامی تشکل های دانشجویی خارج از جناح‌بندی و گرایش های سیاسی است.

قربانی گلشن آبادی گفت: مهمترین نیاز تشکل ها، استحکام مبانی معرفتی آنهاست و یکی از راه های استحکام این مبانی، آموزش در سه سطح دانشی، مهارتی و انگیزشی است و در این اداره کل تمام تلاش خود را برای تحقق این آموزش به کار می بندیم تا در همه واحدهای دانشگاه، آموزش به بهترین نحو صورت گیرد.