معاون جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: پس از چندین ساعت گشت میدانی با همکاری هلال احمر، نیروی انتظامی، اداره میراث و افراد محلی توانستیم در کمتر از دو ساعت از شروع اطلاع رسانی افراد گرفتار شده را نجات دهیم.

نجات 5 گردشگر گرفتار در باتلاق دریاچه نمک آران و بیدگل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تقی رحمتی اظهار کرد: سه مرد و سه زن گردشگر که در منطقه باتلاقی کویر دریاچه نمک گرفتار شده بودند با تلاش امداد گران به سلامتی به گیت ورودی منطقه رسیدند.

وی افزود: این افراد در شب اقدام به ورود کویر کرده اند و راه را گم کرده اند و تا آنجا پیش رفته اند که به باتلاق دریاچه نمک رسیده اند و دیگر نتوانسته اند از باتلاق خارج شوند.

معاون جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: خوشبختانه با دریافت شماره همراه یکی از گمشدگان که گرفتاری خود را به 110 اعلام کرده بود و با کمک رومینگ و ارسال پیامک موقعیت تقریبی افراد مشخص شد و چند اکیپ از گشت هلال احمر٬ نیروی انتظامی و میراث فرهنگی و راهنمایان محلی کمتر از نیم ساعت پس از رسیدن به دریاچه این افراد را پیدا کردند.

رحمتی خاطرنشان کرد: نکته مثبت رفتاری این افراد استفاده از نرم افزار های مسیر یاب و جدا نشدن از محل باتلاق و خودرو می باشد که کمک زیادی به ما در پیدا کردن گرفتار شدگان کرد واین یک نکته آموزشی وفرهنگی برای افرادی است که وارد کویر می شوند تا هم از امکانات خوبی استفاده کنند و هم از محل گرفتاری خود دور نشوند.

وی گفت: توصیه ای که به گردشگران و کویر نوردان داریم اینکه اولا از راه‌های فرعی وارد کویر نشوند، دوم اینکه درشب اقدام به کویر نوردی نکنند، در صورت هرگونه مشکلی خونسردی خود را حفظ کرده و از هر وسیله ای برای پیام رسانی استفاده و سعی کنند مسیر یاب های هوشمند همراه داشته باشند.