مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی از برقراری بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران این سازمان خبر داد.

مستمری بگیران از این پس بیمه تکمیلی درمان و عمر دریافت می کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدمحمدعلی جنانی  افزود: با توجه به اعلام موافقت هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با تمدید کسر حق بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران این سازمان در تاریخ هشتم آذرماه امسال و پیرو انعقاد قرارداد با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ درباره بیمه تکمیلی درمان و شرکت بیمه ایران درخصوص بیمه عمر، توسط کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان، دستور اداری این فرایند در تاریخ ششم دی ماه با امضای مدیرعامل تامین اجتماعی صادر شد.
به گفته وی، این قرارداد از تاریخ یکم آذرماه امسال تا 30 آبان سال 1397 برای برقراری بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران منعقد شده است.
وی تصریح کرد: در این قرارداد حق بیمه تکمیلی درمان برای هر نفر ماهانه مبلغ 362 هزار ریال در نظر گرفته است اما با توجه به مصوبات هیات مدیره مبنی بر مساعدت به مستمری بگیران بابت بیمه تکمیلی درمان مقرر شده است طی دوره قرارداد به ازای هر نفر از مشمولان ماهانه مبلغ 30 هزار ریال توسط سازمان پرداخت شود به همین دلیل از یکم آذرماه 1396 تا 30 آبان 1397 مبلغ 332 هزار بابت بیمه تکمیلی درمان از مستمری مشمولان کسر خواهد شد.
وی اظهار داشت: بیمه عمر مستمری بگیران برای هر یک از مشمولان مبلغ 30 میلیون ریال پیش بینی شده و مقرر است با احتساب مالبات بر ارزش افزوده ماهانه به ازای هر نفر مبلغ 51 هزار و 333 ریال از مستمری مشمولان کسر و به حساب شرکت بیمه ایران واریز شود.
جنانی ادامه داد: مشمولان قراردادهای یادشده شامل مستمری بگیر بازنشسته، از کارافتاده کلی، مستمری بگیران بازمانده به همراه همسر و یا همسران دائم و در صورت تمایل سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط آنان است.
مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: آن دسته از مستمری بگیرانی که در قرارداد سال گذشته مشمول بیمه تکمیلی درمان نبوده اند، اما تمایل دارند که تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی درمان قرار گیرند می توانند تا 15 اسفندماه سال جاری با مراجعه به کانون های بازنشستگی مربوطه نسبت به ارائه درخواست برقراری پوشش بیمه تکمیلی و عمر اقدام کنند.
وی تاکید کرد: کانون های بازنشستگی موظف هستند ضمن اخذ رضایت نامه از متقاضیان جدید، فهرست اسامی آنان را به شعب اعلام کنند و در صورت اضافه شدن این دسته از افراد کسر حق بیمه تکمیلی درمان و عمر از ابتدای قرارداد صورت می گیرد.
جنانی اضافه کرد: بازنشستگان و مستمری بگیران جدیدی که مستمری آنان در طی مدت قرارداد برقرار می شود در صورت تمایل می توانند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور حکم برقراری مستمری با مراجعه به کانون های بازنشستگی مربوطه نسبت به ارائه درخواست خود مبنی بر برقراری پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند، البته کسر حق بیمه تکمیلی و عمر دراره این دسته از مستمری بگیران از تاریخ برقراری انجام می شود.
مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: آن دسته از مستمری بگیرانی که در قرارداد قبلی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان و عمر بوده اند در قرارداد جدید نیز پوشش بیمه ای آنان برقرار است و نیازی به مراجعه به کانون های بازنشستگان ندارند.
وی اضافه کرد: پذیرش انصراف از پوشش بیمه های یاده شده برعهده کانون های بازنشستگی بوده و کانون ها درباره برگشت مبالغ کسر شده و جلب رضایت مستمری بگیران مسئول و متعهد است، بنابراین اگر فردی به هر دلیل تمایل به ادامه دریافت خدمات تکمیلی نداشته باشد، می تواند با مراجعه به کانون های بازنشستگان شهرستان محل سکونت، نسبت به حذف نام خود و افراد تحت تکفل در قرارداد جدید اقدام کند.
جنانی همچنین تعهدات بیمه تکمیلی درمان را اینگونه اعلام کرد و اظهار داشت: در قرارداد جدید با توجه به افزایش مبلغ 40 هزار به ازای هر نفر در ماه سقف تعهدات مربوطه نیز افزایش یافته است به گونه ای که سقف تعهدات فوق تخصصی از 12 به 14 میلیون تومان، سقف تعهدات خدمات طب عمومی از 5 به 6 میلیون تومان، سقف خدمات پاراکلینیکی یک (مانند سی تی اسکن و ام آر آی) از 500 به 700 هزار تومان، سقف خدمات پاراکلینیکی دو و سه از 300 به 500 هزار تومان و در آزمایش و پاتولوژی سقف تعهدات از 250 به 400 هزار تومان تغییر کرده است.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که حدود سه میلیون نفر از آنها مستمری بگیر هستند که تامین اجتماعی 18 نوع خدمت به آنها ارائه می دهد.
اختصاصی ایرنا