دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: دو روز است که کرج آرام است و مشکلی نداریم؛ چرا که شبکه‌ها و گردانندگان حوادث اخیر شناسایی و بازداشت شدند.

«کرج» آرام است/آتش زنندگان اتوبوس و موسسه کوثر دستگیر شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث :حاجی رضا شاکرمی در گفت و گو با ایسنا گفت: سه شعبه را برای رسیدگی به پرونده‌های افراد دستگیر شده اختصاص داده‌ایم. افرادی که در این اتفاقات احساسی عمل کرده بودند نیز آزاد شده‌اند و با آنهایی که اموال بیت المال را تخریب کرده‌اند برخورد قضایی انجام می‌شود.

وی افزود: برخی از دستگیرشدگان جوانانی بودند که معاند و مخالف نبوده و دچار احساسات شده بودند و با تعهد تحویل خانواده شان شدند. افراد دیگری نیز بودند که به عنوان اغتشاش‌گر آمده و اموال بیت‌المال را تخریب کرده بودند که بازداشت شدند. افراد دیگری هم بودند که با برخی از معاندین و شبکه‌های خارجی و یا افراد خارج از کشور مرتبط بوده و گرداننده این اغتشاشات بودند که نهادهای امنیتی آنها را شناسایی و تعدادی هم دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز تصریح کرد: سه نفری که موسسه کوثر را آتش زده بودند نیز دستگیر شده‌اند. سه نفر از افرادی که یک اتوبوس را آتش زده بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند. همچنین افرادی که شورای حل اختلاف را آتش زده بودند شناسایی و دستور جلب‌شان صادر شده و همین روزها دستگیر خواهند شد.

شاکرمی افزود: در خصوص موضوع اماکن دولتی و بانک ها دستوراتی صادر شده که دستگاه های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی مواظبت کنند، البته ما هم در میدان بودیم و انصافا نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و اداره کل اطلاعات و دستگاه قضایی اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند و باعث شدند که اغتشاشات فروکش کند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه دو روز است که کرج آرام است و مشکلی نداریم و امیدواریم که مشکلی هم نداشته باشیم؛ چرا که شبکه‌ها و گردانندگان حوادث اخیر شناسایی و بازداشت شدند.