تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ در مقایسه با تاکوما تریم های کمتری داشته زیرا مدل شامل شش تریم مختلف شده که هریک ویژگی های خاص خود را در برمی گیرد. تمامی وانت های پیکاپ تاندرا به سیستم ایمنی Safety Sense-P مجهز هستند که ویژگی های متعددی چون کروز کنترل داینامیک، سیستم هشدار خروج از خطر، سیستم تشخیص عابر پیاده و برخی دیگر را در بر می گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 

شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفته تا به بروزرسانی وانت پیکاپ غول پیکر خود تاندرا بپردازد که با بسته TRD Sport دردسترس مشتریان است. تویوتا در بازار ایالات متحده و دیگر مناطق توانسته وانت پیکاپ متعددی را به فروش برساند و فروش چشمگیری بدست آورد. در این مطلب با هم به مرور ویژگی های تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ خواهیم پرداخت.

تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ در مقایسه با تاکوما تریم های کمتری داشته زیرا مدل شامل شش تریم مختلف شده که هریک ویژگی های خاص خود را در برمی گیرد. تمامی وانت های پیکاپ تاندرا به سیستم ایمنی Safety Sense-P مجهز هستند که ویژگی های متعددی چون کروز کنترل داینامیک، سیستم هشدار خروج از خطر، سیستم تشخیص عابر پیاده و برخی دیگر را در بر می گیرد.

تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ را در شکل چهار درب یا بزرگتر به فروش می رساند که در قیاس با رقبا طراحی مجذوب کننده و عملکرد فنی قابل توجهی دارد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت در تویوتا تاندرا ۲۰۱۸

2018-toyota-tundra-trd-01-640x427-c بررسی تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ وانت پیکاپی پریمیومی و غول پیکر! %d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88

تویوتا تاندرا ۲۰۱۸

شرکت تویوتا از پیشرانه ۴٫۶ لیتری هشت سیلندر DOHC با خروجی ۳۱۰ اسب بخاری در تریم SR5  و SR تاندرا بهره گرفته که می توانند عملکرد بالایی داشته باشند. اما نسخه های پریمیومی Limited و Platinum دارای پیشرانه ۵٫۷ لیتری هشت سیلندر DOHC با خروجی ۳۸۱ اسب بخاری بوده که نسخه های قدرتمندتری محسوب می شوند.

هر دو موتورها در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک جای می گیرد.

ویژگی های فناوری در تویوتا تاندرا ۲۰۱۸

تاندرا با سیستم دو چرخ عقب محرک از سیستم کنترل کشش بهره می برد  و قادر است در هر سطحی به حرکت درآید. با وجود قفل دیفرانسیل و سیستم لغزش محدود اتوماتیک تاندرا تویوتا یک محصول به روز و با فناوری های مدرن است. افراد می توانند در رانندگی با چنین وانت پیکاپی آن را در سطوح جاده ای مختلفی به کار گرفت. البته تویوتا مدل را در نسخه های چهار چرخ محرک نیز عرضه می دارد و در بخش سیستم حرکتی شامل تریم های ۴×۲, ۴×۴ Hi, و۴×۴ Lo در کنار ۴×۴ Active Traction Control می شود.

در فضای داخلی آن صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با سیستم سرگرمی Entune infotainment بهره گرفته شده که به پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی می پردازد. همچنین این سیستم سرگرمی از بلوتوث پشتیبانی کرده و شامل خروجی USB می شود تا بتوان دستگاه هوشمندی را به آن متصل کرد.

2018-toyota-tundra-trd-01-640x427-c بررسی تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ وانت پیکاپی پریمیومی و غول پیکر! %d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88

تویوتا تاندرا ۲۰۱۸

البته در نسخه SR5  و TRD Sport می توان شاهد صفحه نمایش ۷٫۰ اینچی لمسی بوده که تجربه لذت بخشی را برای سرنشینان رقم می زند. شرکت تویوتا برای نسخه های پلاتینیوم و Limited تریم داخلی با کیفیتی در نظر گرفته تا بتواند پاسخگو نیاز مشتریان خود باشد.

با بسته TSS-P، تاندرا به تجهیزات ایمنی مختلفی چون سیستم ایمنی تویوتای Star با کنترل ثبات خودرو، کنترل کششی، ضد قفل ترمز، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی، کمک ترمز و ترمز هوشمند توقف ترمز مجهز مجهز است. نسخه پلاتینیوم همچنین به قابلیت کراس ترافیک مجهز است که هنگام تغییر لاین هشداری داده و راننده را از برخورد با خودرو دیگر با خبر می سازد. البته این خودرو در هر مدل با تریم‌های مختلفی همراه است.

چرا تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ بهترین برای شماست؟

مجموع تریم های تاندرا ۲۰۱۸ به ۵ مدل می رسد که باید به SR, SR5, Limited, Platinum و ۱۷۹۴ Edition اشاره داشت. هر یک از این نسخه ها قیمت خاص خود را داشته و نسخه پایه SR قیمتی ۳۱ هزار دلاری دارد. مدل Platinum  قیمتی ۴۷ هزار دلاری داشته و نسخه ۱۷۹۴ Edition trims نیز به ۵۰ هزار دلاری می رسد. تمامی تریم ها از طراحی یکسانی برخوردار بوده و در دو مدل پیشرانه روانه بازار شده تا افراد با توجه به ویژگی ها هریک را خریداری کنند.

2018-toyota-tundra-trd-01-640x427-c بررسی تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ وانت پیکاپی پریمیومی و غول پیکر! %d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88

تویوتا تاندرا ۲۰۱۸

همچنین مدل هایی که با پیشرانه ۵٫۷ لیتری همراه هستند مصرف سوخت بیشتری در مقایسه با نسخه ۴٫۷ لیتری داشته و پرمصرف تر هستند. اقتصاد سوخت در وانت های پیکاپ غول پیکری چون تاندرا مطلوب بوده اگرچه سطح پایینی را دربرنمی گیرد و کم مصرف نیست.

تجهیزات استاندارد برای هر مدل تاندرا در نظر گرفته شده و نسخه SR5 TRD Sport نیز یک مدل قابل توجه و کارآمد است. نسخه Limited تاندرا با قیمت ۴۰ هزار دلار به فروش رسیده و ویژگی های قابل توجهی را دربرمی گیرد. نسخه لوکس Platinum این پیکاپ نیز شامل تریم پریمیومی شده و فناوری های روزی را دربرمی گیرد و با قیمت ۴۷ هزار دلار دردسترس است. نسخه پلاتینیوم حتی از سیستم صوتی JBL برخوردار بوده که تجربه صوتی باکیفیتی را رقم می زند.

در نهایت باید به مدل ۱۷۹۴ Edition اشاره کرد و که تقریبا مشابه نسخه پلاتینیوم است و با همان قیمت ۴۷ هزار دلاری دردسترس قرار می گیرد. تریم های مختلف تاندرا موجب شده تا مشتریان بتوانند با توجه به بودجه خود مدلی را تهیه کنند. تویوتا سعی کرده رقیب سرسختی برای رقبا آمریکایی فراهم آورد و کار را برای آنها دشوار سازد.