فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس با تمام توان برای حفظ امنیت، مال و ناموس مردم تلاش می‌کند و این سه عامل خط قرمز ما است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در برنامه تلویزیونی در مورد تجمعات اخیر اظهار کرد: در روزهای گذشته تجمعات صنفی شکل گرفت ولی افرادی قصد این را داشتند که روی این تجمعات موج‌سواری کنند و اقداماتی انجام دهند. مردم خوشبختانه مسیر خود را از آنها جدا کردند.

اشتری اضافه کرد: برخی از خارج از کشور قصد داشتند اقداماتی انجام دهند که موج تخریب اموال مردمی و دولتی بشوند و افرادی که به دنبال این افراد حرکت کردند، مشخص بود که دنبال اهدافی غیر از موضوعات مد نظر مردم هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: پلیس با توان، اقتدار، عقلانیت، هوشمندی و خویشتن‌داری برخورد می‌کند. در اتفاقات روزهای اخیر تعداد زیادی از افرادی که دست به اقداماتی زدند، شناسایی شدند و در روزهای آینده با آنها برخورد می‌شود و همچنین بعضی از افراد دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: قدرت امنیتی کشور بالاست و با انسجامی که بین مردم و مسئولان وجود دارد. ما در مقابل برخی که قصد خدشه‌ وارد کردن به این امنیت را دارند، می‌ایستیم. در منطقه و حتی خیلی از کشورهای دنیا به اندازه ایران امنیت وجود ندارد و برخی دنبال برهم زدن این امنیت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: ما کنار مردم می‌مانیم و نمی‌گذاریم خدشه‌ای به این امنیت وارد شود؛ امنیتی که زحمات زیادی برای آن کشیده شده و حاصل خون شهداست. خط قرمز ما امنیت، مال و ناموس مردم است.

همچنین در این برنامه صحبت‌های عاملان هتک حرمت به پرچم پخش شد و آنها از کار خود ابراز ندامت کردند.

آزادی اغلب دستگیر شدگان فریب خورده در طی مراحل و با قید ضمانت

ایرنا نوشت: در ادامه این برنامه تلویزیونی سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی ناجا از شناسایی عاملان هتک حرمت به پرچم جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: پرچم هویت هر کشوری است.

او از آزادی اغلب دستگیر شدگان فریب خورده در طی مراحل و با قید ضمانت خبر داد و گفت عاملان هتک حرمت به پرچم جمهوری اسلامی و مسببان رهایی خودروی آتش نشانی شناسایی و دستگیری شده اند. عاملان اصلی و لیدرهای آشوبگر نزد سیستم قضائی و در بازداشت هستند

منتظرالمهدی همچنین گفت: حدود 20 نفر در حوادث اخیر جان باختند که در بین آنان فرزند و پدری بود که با رها شدن خودروی آتش نشانی توسط آشوبگران جان باختند. تعدادی نیز در طی حمله مسلحانه و یورش به مقرهای نیروهای مسلح کشته شدند ، نحوه و چگونگی کشته شدن برخی دیگر از جان باختگان، مبهم و در حال بررسی است

او گفت: طراحان و صحنه گردانان اصلی حوادث اخیر زیر چتر و اشراف اطلاعاتی پلیس شناسایی شده‌اند. همچنین برخی کارکنان ناجا و دیگر رده های نظامی مصدوم شدند و یک نفر از عزیزان آن رده شهید شد.