وزیر راه و شهرسازی­ از تهیه لایحه ای در شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد که در صورت تصویب هیئت وزیران، دولت برای تبدیل باغات کن به پارک عمومی بودجه ای اختصاص دهد.

باغات کن پارک می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 عباس آخوندی ­در حاشیه جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی گفت:­ سال 93 در شورای عالی مصوبه ای داشتیم که طبق آن کمیسیون ماده 5 شهرداری، موظف به ارائه طرحی شد تا ضمن رعایت حق و حقوق مردم،­ باغات کن تبدیل به پارک عمومی شود.

وی افزود: طرحی که سال 95 آماده شده بود­ در جلسه امروز شورای عالی معماری و شهرسازی بحث و بررسی شد اما شورا این پیشنهاد را بدلیل وجود مغایرت با طرح جامع رد کرد و خواستار ارائه پیشنهاد جدیدی شد.

آخوندی ادامه داد:­ در این طرح پیشنهادی ساخت و سازهای سبک دیده شده بود که بر اساس تجارب قبلی می توانست مجوزی برای نابودی همه ­باغ ها شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمک سالانه 4 تا 5 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری از طریق مالیات بر ارزش افزوده و بخشی از درآمد سوخت، گفت: شورای عالی را مکلف به تهیه لایحه ای برای ارائه به هیئت وزیران کردیم تا کمک های مالی دولت بصورت جهت دار و برای تبدیل باغات کن به پارک عمومی اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: شورای عالی شهرسازی نسبت به عملکرد 10 ساله اخیر شهرداری معترض است که چرا کمک های دولت بجای بهبود حمل و نقل عمومی و محیط زیست منجر به توسعه بزرگراه هایی مثل صدر شده است.

آخوندی گفت:­ تملک و تبدیل شدن باغات کن به پارک عمومی نیاز به هزینه سنگینی دارد که با توجه به آثار مثبتی که بر روی محیط زیست پایتخت باقی خواهد گذاشت، ارزش و توجیح این هزینه را دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر هرگونه ساخت و ساز در باغات کن ممنوع است.