دماوند- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از بخشش یک قاتل در این شهرستان توسط اولیا دم خبر داد و افزود: این قاتل ناخواسته و در پی یک مشاجره در سال 90 مرتکب قتل شده بود.

بخشش حکم قصاص قاتل در دماوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین حسن ابراهیمی بسابی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پرونده یک قتل ناخواسته ای که در پی یک مشاجره در دماوند رخ داده و قاتل با تحقیقات گسترده درسال 90 شناسایی و دستگیر شده بود، در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت وپرونده مراحل رسیدگی را طی کرد.

وی افزود: پس از نتیجه نهایی و قطعیت یافتن اجرای حکم توسط دیوان عالی کشور پرونده برای اجرای حکم به دادسرا نزد مرجع قضایی ارسال شد، تاحکم اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند افزود: از آن جایی که دین مبین اسلام و مذهب وشیعه نظام مقدس اسلامی بر فرهنگ صلح وسازش تاکید دارد، در صدد آن بودیم که یک نفر را به آغوش خانواده بازگردانیم و به همین دلیل با تلاش دادسرای شهرستان دماوند، رضایت اولیا دم گرفته شد و قاتلی که در مرحله اجرای حکم قصاص قرارداشت، با اخذ رضایت از اجرای حکم قصاص رها شد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که قتل دارای جنبه عمومی است وصرفا به قصاص منتهی نمی شود، مجازات قاتل در حال اجرا است و قاتل در زندان به سرخواهد برد، تا 5 سال زندان را سپری کند.