رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چهار محل برای نامگذاری به نام مصدق در نظر گرفته شده که پس از بررسی یکی از آنها به نام دکتر مصدق نامگذاری می شود؛ از رسانه ها خواست که معابر پیشنهادی را به مردم اعلام و از آنان نظرسنجی کنند.

چهار معبر برای نامگذاری به نام مصدق تعیین شده است/ رسانه ها از شهروندان نظرسنجی کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

‌به گزارش مثلث آنلاین محمدجواد حق‌شناس، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اصل تغییر نام و یا نامگذاری معبری در شهر تهران به نام دکتر مصدق در کمیته نامگذاری تصویب شده گفت: خبری مبنی بر عدم نامگذاری مکانی به نام مصدق در رسانه ها منتشر شده که مربوط به شورای چهارم بوده و متاسفانه برخی روزنامه های به ظاهر حرفه ای نیز در دام این خبر افتاده و آن را به نام شورای پنجم منتشر کردند.
وی گفت: این درحالی است که چهار محل در کمیته نامگذاری برای تغییر نام و یا نامگذاری به نام دکتر مصدق تعیین شده که پس از بررسی و تصویب در صحن شورا اجرایی می شود.
حق شناس تاکید کرد: بلوار کشاورز یکی از گزینه‌هایی است که برای نامگذاری به اسم دکتر مصدق مطرح شده که نزدیکی به خانه مرحوم مصدق در خیابان کاخ سابق و فلسطین فعلی و اینکه از سوی دیگر قبلا وزارت کشاورزی در این معبر قرار داشت که ساختمان آن در دولت احمدی نژاد بفروش رفته و دیگر چنین ساختمانی وجود ندارد و دلیل سوم اینکه این بلوار در ابتدا الیزابت نامگذاری شده که با توجه به مبارزات ضد‌انگلیسی دکتر مصدق، خوب است برای گرامیداشت و پاسداشت این چهره شاخص ملی ضد‌استعماری این بلوار حالا به نام مصدق نامگذاری شود.
وی افزود: پیشنهاد دیگر از سوی حجت الاسلام دعایی مطرح شده برای تغییر نام خیابان نفت در میرداماد بنام دکتر مصدق و تغییر نام بزرگراه فتح که تهران را به احمد آباد وصل می کند، پیشنهاد سوم این نامگذاری است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: پیشنهاد چهارم نامگذاری تونل زیرگذر آرش - اسفندیار است که چون هنوز نامگذاری رسمی انجام نشده، می توان به نام مصدق نامگذاری کرد.
وی اظهار کرد: رسانه ها به عنوان یک نظرخواهی می توانند این چهار محل را به رای مخاطبان بگذارد تا شهروندان نیز نظر خود را اعلام کنند و به عنوان نظر نهایی شهروندان انتخاب شود.
نامگذاری و یا تغییر نام معبر یا مکانی به نام دکتر محمد مصدق در آذر و دی‌ماه 96 در دستور کار جلسه‌های متوالی کمیته نامگذاری شورای شهر قرار گرفت.