سرپرست بهره برداری شرکت گاز مازندران گفت:هیچ گونه مشکلی در زمینه افت فشار و تامین گاز مردم با وجود افزایش مصرف گاز در استان نداریم.

تکذیب قطع گاز به دلیل کمبود و یا افت فشار در مازندران / رگلاتورهای یخ زده، موجب قطعی گاز برخی منازل شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا از ساری, به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران ،رضا باقری در خصوص قطعی های گاز در برخی از مناطق را یخ زدگی رگلاتورها عنوان کرد و گفت : گازرسانی ادامه دارد و اگر قطعی گازی گزارش داده می شود، موردی و به دلیل یخ زدگی رگلاتورها است.

وی با بیان اینکه هواشناسی، تداوم وضعیت سرما را برای چند روز آینده پیش بینی کرده است، اعلام کرد: با وجود برودت هوا در استان های کشور و افزایش مصرف گاز، هیچ مشکلی بابت تامین گاز در هیچ نقطه‌ای از شهرهای استان نداریم و وضعیت شبکه گازرسانی در کل مطلوب و مناسب است .

باقری گزارش های مبنی بر افت فشار گاز را در برخی از سایت ها و شبکه های مجازی تکذیب کرد و تصریح داشت : هیچ گونه مشکلی در زمینه افت فشار و تامین گاز مردم با وجود افزایش مصرف گاز در استان نداریم.

سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت گاز استان مازندران خاطر نشان کرده است: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین گاز در استان مازندران وجود ندارد و هیچ گزارشی مبنی بر قطعی یا افت فشار گاز در هیچ جای استان نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فشار گاز ورودی به استان در حد مناسب و مطلوب است، بیان کرد: با وجود اینکه شاهد افزایش مصرف گاز در استان هستیم ولی روند در این زمینه نگران‌کننده نیست.

باقری اظهار داشت: شرکت گاز استان مازندران به همراه همه واحدهای امدادرسانی استان در حالت آماده باش هستند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود و یا با بروز مشکل، در کوتاه ترین زمان مشکل حل شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از آنجایی که ممکن است در مواردی رگلاتور گاز مشترکان در اثر سرمای شدید به مشکل برخورد کند، بهتر است در صورت هر گونه مشکل در این موارد، با سامانه ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.

سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت گاز استان مازندران با دعوت از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز، عنوان کرد: از مردم می خواهیم در راستای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی نسبت به بهینه کردن مصرف گاز خود اقدام کنند.

باقری افزود : مهمترین راهکار در این راستا استفاده از لوازم گازسوز استاندارد با رده بالای انرژی ، رعایت دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد ، استفاده از لباس مناسب زمستانی ، عایقکاری محفظه و لوله های حامل آب گرم مصرفی و در ادارات نیز استفاده از سیستم هوشمند در موتورخانه ها و سرویس و نگهداری به موقع این تجهیزات مانند هواگیری و رسوب زدایی به موقع رادیاتورهای شوفاژ و دوده زدایی از لوله ها و کوره ها می تواند به مقدار زیادی در مصرف این انرژی پاک سودمند واقع شود.