در اتفاقی نادر، در یکی از کوچه های شهر اردکان در استان یزد ساکنین یک محله متوجه شدند که در فاصله یک کیلومتری یکی از کوچه‌ها از ابتدا تا انتها بیش از 9 جفت دوقلو زندگی می‌کنند! این درحالی بود که ابتدا همه فکر می کردند 9 دوقلو در این کوچه ساکن هستند، اما طی این چند روز تهیه گزارش، بنابر خبرهایی رسیده 4 جفت دوقلوی دیگر نیز در نزدیکی این کوچه زندگی می‌کنند !

کوچه دوقلوهای ایران در اردکان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین  به نقل از ایسنا، در خیابان باهنر شهر اردکان، محله‌ای همچون محلات دیگر وجود دارد اما با ساکنانی متفاوت! تفاوت این محله به واسطه داشتن 9 دو قلو همسان و غیر همسان است که در حال حاضر در این محله زندگی می‌کنند و بنابر اطلاعات برخی دیگر از اهالی محل، 4 جفت دوقلوی دیگر نیز در نزدیکی این کوچه زندگی می‌کنند که شاید جمع خانواده دوقلوها به 13 نیز برسد !

دوقلوهایی با سنین مختلف، از خردسال گرفته تا کهنسال، 6 جفت دوقلوی همسان و سه جفت غیر همسان که در بین آنها سه جفت دوقلو که یک جفت خواهر و دو جفت برادر هستند، از لحاظ ظاهری بسیار به هم شباهات دارند .

به بهانه تهیه گزارش جشنواره دوقلوهای دو شهرستان اردکان و میبد به خانه یکی از دوقلوها دعوت شدیم و هر 9 جفت دوقلو نیز از مهمانان این دورهمی بودند .

«محسن هاتفی» پدر یکی از 9 جفت دوقلوها در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: تا قبل از این که برای این گزارش دور هم جمع شویم، اصلاً به فکر دورهمی خانواده دوقلوهای همسایه نبودیم.

وی با اشاره به وصف شیرین دورهمی دوقلوها می‌گوید: خوشحالم که همه دوقلوهای کوچه‌مان دعوت ما را به گرمی پذیرفتند و حال ما یک خانواده بزرگ خاص هستیم و البته به دور از فضای مجازی در کنار هم نشسته‌ایم.

هاتفی که از شیطنت‌های دو پسر 7 ساله‌اش می گوید، ادامه می دهد: زندگی در کنار دوقلوها احساس خاصی دارد، هرچند سختی‌های خاص آن نیز کم نیست، از خرج و مخارج بالای آنها گرفته تا شیطنت‌های دو بچه کاملا بیش فعال.

«حسین و ابوالفضل محمدی» جفت دوقلوی بسیار مشابه نیز به ایسنا می‌گویند: همیشه شنیده بودیم در کوچه‌مان چند جفت دوقلوی دیگر نیز زندگی می‌کنند ولی هیچگاه این فرصت پیش نیامده بود که در کنار هم بنشینیم و از شباهت‌ها و داشته‌های خاصمان بگوییم .

پدر و مادر دیگر دوقلوها نیز از شیرینی و اتفاقات داشتن فرزند دو قلو می‌گفتند و حس خیلی خوب لحظه خبردار شدن فرزندان دوقلو، سختی‌های بزرگ کردن دو بچه همزمان و همچنین گاهی به اشتباه بچه ها را صدا زدن و جابجا گرفتن آنها!

کوچکترین جفت دوقلوی این کوچه 7 ساله و بزرگترین جفت خواهران 56 ساله هستند و در بین این گروه دوقلوهای خاص دانشجو ،مداح و دانش‌آموز نیز به چشم می‌خورد که کوچه متنوع و خاصی را به وجود آورده است .

گفتنی است، این خانواده دوقلوها طی هفته گذشته با حضور در جشنواره دوقلوها و چندقلوهای اردکان و میبد شور خاصی را به اولین جشنواره این دو شهرستان داده بودند .