شهردار تهران گفت: تهران از نظر امکانات، خیلی ضعیف‌تر از شهری است که برای حدود 10 میلیون ساکن آماده شده باشد؛ این مشکلات وجود دارد، از این‌رو همه باید تلاش کنیم تا به تدریج امکانات، قدرت، مدیریت و آمادگی خودمان را بالا ببریم.

نجفی:باوجود برف‌وسرما یک گزارش هم درباره یخ‌زدگی افراد نداشتیم/ آنچه در توان داشتیم انجام دادیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  سایت شهرنوشت، محمدعلی نجفی عصر امروز(جمعه) در حاشیه بیست‌ونهمین نشست کمیته دائمی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس بین‌المللی ویژه‌ی راه ابریشم، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: من هم اکنون عضو هیچ حزبی نیستم و چند سال است که از حزب کارگزاران استعفاء داده‌ام؛ گاهی تنها برای مشورت در جلسات شورای‌عالی شرکت می‌کنم که آن هم به ندرت است.

وی درباره برخی انتقادات صورت‌گرفته درباره بودجه شهرداری تهران، گفت: افراد نظرات مختلفی دارند و آقای کرباسچی هم چون متخصص و کارشناس بودجه هستند، درباره بودجه صحبت کرده‌اند.

شهردار تهران اظهاراتی مبنی‌بر این‌که بودجه شهرداری تهران بر اساس نیاز مردم بسته نشده است را رد کرد و گفت: در این زمینه شورای شهر که مرجع تصویب بودجه است، باید نظر دهد و ملاک ما نیز مصوبه شورای شهر است.

نجفی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمزمه‌های موجود درباره استعفاء از شهرداری، گفت: الان این زمزمه را درست کردید؟

وی درباره‌ی عملکرد شهرداری تهران در بارش برف و جمع آوری زباله‌های پایتخت، عنوان کرد: صبح روز یکشنبه که روز بعد از برف بود، تمامی خیابان‌های اصلی تهران باز بودند؛ جای این سوال است که شهرداری بیشتر از این چه کاری باید می‌کرد؟ باید توجه کنیم این برف شرایط ویژه‌ای داشت چرا که حدود 27 ساعت به صورت مداوم بارید که در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. علاوه بر این حجم و سرعت بارش نیز بی‌سابقه بوده و بلافاصله بعد از برف به خاطر برودت هوا تبدیل به یخبندان شد.

وی با تاکید بر این‌که «شهرداری آنچه در توان داشت را انجام داد»، گفت: حتی در مواردی به وزارت راه و شهرسازی درباره فرودگاه امام خمینی (ره) و بخشی از اتوبان‌های تهران - قم و تهران - کرج کمک کردیم. باید توجه داشته باشیم که این مسایل خارج از اداره شهرداری و هر دستگاهی بود. وقتی جاده به سمت کهریزک بسته می‌شود، کامیون‌های حمل زباله نمی‌توانند زباله‌های شهر را خالی کنند.

نجفی عنوان کرد: تهران از نظر امکانات، خیلی ضعیف‌تر از شهری است که برای حدود 10 میلیون ساکن آماده شده باشد ؛ این مشکلات وجود دارد از این رو همه باید تلاش کنیم تا به تدریج امکانات، قدرت، مدیریت و آمادگی خودمان را بالا ببریم.

شهردار تهران تاکید کرد: مردم در بخش قابل قبولی همکاری داشتند اما در مواردی مثل برف‌های سنگین باید تلاش کنیم تا از مردم کمک بیشتری بخواهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تدبیر شهرداری پیرامون مدیریت بحران، اظهار کرد: درباره بارش برف اخیر هیچ تداخل کاری وجود نداشت و پلیس راهور و شهرداری کار خودشان را انجام دادند؛ در این راستا شهرداری تهران در زمینه برف‌روبی، آماده کردن معابر، جمع‌آوری زباله و جمع‌آوری افرادی که محلی برای اسکان نداشتند، اقدام کرد.

نجفی گفت: در شب اول حدود هفت هزار نفر را اسکان دادیم که این از افتخارات شهر تهران به شمار می‌رود؛ به این ترتیب علی‌رغم سرمای هوا و برف سنگین، حتی یک گزارش درباره یخ‌زدگی افراد نداشتیم.

شهردار تهران تاکید کرد: در عین حال که مشکلات را مطرح می‌کنیم، باید نکات قوت عملکرد مسئولان و دستگاه‌های مختلف را نیز مدنظر قرار دهیم.