اسپیس‌ایکس اعلام کرد تلاش می‌کند تا همه پیشران‌های موشک عظیم‌الجثه "فالکون هوی" را به سلامت به زمین بازگرداند.

اسپیس‌ایکس هر سه پیشران "فالکون هوی" را فرود می‌آورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  انگجت ، شرکت اسپیس‌ایکس رسما اعلام کرد قصد دارد تا هر سه موشک پیشران "فالکون هوی" را فرود بیاورد که در صورت موفقیت، کار شگفت‌آوری خواهد بود.

اسپیس‌ایکس در مورد تمایل به فرود سه راکت تقویت کننده "فالکون هوی" که برنامه آن رسما یک سال پیش پیشنهاد و ارائه شده بود، اعلام کرد که در این تصمیم مصمم است.

"الون ماسک"، مدیرعامل اسپیس‌ایکس تایید کرده است که تلاش خواهد کرد هر سه تقویت‌کننده را در پرتاب "فالکون هوی" فرود بیاورد.

همانطور که انتظار می‌رود، پیشران‌های واقع در دو طرف به جایگاه فرود زمینی در "کیپ کاناورال" بازخواهند گشت، در حالی که پیشران مرکزی باید بر روی یک قایق بدون سرنشین در میان اقیانوس فرود بیاید.

فرود آوردن موشک‌ها برای شرکت اسپیس‌ایکس دیگر یک اتفاق خاص نیست و به امری عادی تبدیل شده است. با این حال، "فالکون هوی" با چالش‌هایی روبرو است که اسپیس‌ایکس پیش از این با آنها مواجه نبوده است.

اسپیس‌ایکس مجبور است پیشران‌ها را به صورت یکنواخت و هماهنگ جدا کرده و آنها را فرود بیاورد که از برخورد و تصادفات جلوگیری کند. البته وجود سه موشک، احتمال شکست را افزایش می‌دهد.

اسپیس‌ایکس از سال 2011 که برنامه‌های "فالکون هوی" اعلام شد، درس‌های زیادی را از این پروژه آموخته است، اما این موضوع یک فصل جدید در داستان "فالکون هوی" است.

هنوز مشخص نیست که "فالکون هوی" چگونه عمل خواهد کرد و بعد از چندین سال آزمایش، آیا در برابر مشکلات احتمالی ایمن است یا خیر، اما به هر حال قرار است ششم فوریه پرتاب شود.

انتهای پیام