شهردار تهران درباره لایحه بودجه سال 97 گفت: بودجه در چارچوب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نوشته شده و فرصت اندکی برای تغییر سیاست‌ها داشتیم.

سعی کردیم؛ روند شهرفروشی را کند کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا، محمدعلی نجفی، شهردار تهران صبح امروز در جریان جلسه شورای شهر برای بررسی لایحه بودجه ۹۷ شهرداری تهران در صحن شورای شهر حاضر شد و در دفاع از کلیات لایحه گفت: بودجه در چارچوب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نوشته شده و فرصت اندکی برای تغییر سیاست‌ها داشتیم. با این حال باز هم بودجه مملو از تحولات بنیادین است و حداقل در عمل توانستیم به وعده شفاف‌سازی عمل کنیم و برای اولین بار بودجه با فایل اکسل به صورت کامل روی سایت شهرداری تهران قرار گرفت.

او ادامه داد: همه مقامات و متخصصین درمورد بودجه اعلام نظر کردند و ما از نظر آنها استفاده کردیم اما با محدودیت مواجه هستیم. محدودیت‌هایی که اگر ۱۰ بار دیگر هم بودجه را بنویسیم با آن مواجه خواهیم بود.

شهردار با بیان اینکه این محدودیت‌ها در رابطه با منابع مشخص است افزود: سعی کردیم روند شهرفروشی را کند کنیم. برای مثال میزان درآمدها را از تغییر کاربری هزار میلیارد تومان کاهش دادیم. محدودیت منابع روشن است. هزینه‌هایی است که ناچاریم آنها را پرداخت کنیم. هزینه‌هایی همچون حقوق کارکنان و مطالبات پیمانکاران که باید به آن تن دهیم و تا بشود تغییرات اساسی داد نیاز به زمان داریم.

نجفی تصریح کرد: بخشی از بودجه شهرداری بستگی به مجلس دارد و هنوز در مورد سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده تصمیمی گرفته نشده است. آنها ناگهان سهم شهرداری را تقریبا نصف کردند. امیدواریم با مذاکراتی که با دولت و مجلس داشتیم این موضوع و سهم جبران شود.

او ادامه داد: درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده ۸۸ درصد درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرها و ۱۱ درصد سهم روستاها شود و امیدواریم این امر تصویب شود و در آن صورت ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش درآمد خواهیم داشت. در هر حال ما بودجه را در شرایط محدودیت و ابهام بستیم و روند بودجه در مجلس مشخص می‌کند که ما چقدر سهم داریم.

ادامه دارد...