رئیس کل دادگستری زنجان گفت: بی تدبیری و نبود نظارت مسئولان متولی امر از گذشته تا کنون، باعث حفر10 هزار حلقه چاه غیر مجاز در زنجان شده است.

بی تدبیری برخی مسئولان باعث حفر10 هزار حلقه چاه غیر مجاز در زنجان شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین جعفر گلمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم باید به موقع از مسئولان متولی حفر چاه ها، پلمپ و مسدودسازی چاه های غیر مجاز را مطالبه می کردند، تا این موضوع تبدیل به بحران نشود.
گلمحمدی خاطرنشان کرد: هیچ کس از مردم و مسئولان از شرکت آب منطقه ای زنجان سوال نکرد که چرا اجازه حفر این چاه ها داده می شود و راهکار جلوگیری از آن چیست.
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: این بی تدبیری ها امروز ما را با این مسئله مهم مواجه کرده است که مداخله در آن به طور میانگین باعث بروز مسائل مختلف اجتماعی برای حدود 200 هزار نفر در استان می شود.
وی تاکید کرد: امروز با مشکل تامین آب شرب و در واقع با بحران آب در استان مواجه هستیم.
گلمحمدی تصریح کرد: باید دانشجویان و نسل جوان با روحیه مطالبه گری خود این رفع مسائل را از همه مسئولان مطالبه کنند، تا بیش از این ایجاد بحران نشود.
به گزارش ایرنا، طبق گفته های مسئولان شرکت آب منطقه ای زنجان، سالانه بیش از 312 میلیون مترمکعب آب از طریق چاه های غیر مجاز برداشت می شود.
از ابتدای امسال بیش از 300 حلقه چاه در این استان پر شده است، که در قیاس با کل چاه های غیر مجاز عدد ناچیزی به شمار می آید.
تعداد چاه های مجاز استان 10 هزار و 457 حلقه هستند، که سالانه بیش از 866 میلیون مترمکعب آب نیز از این چاه ها برداشت می شود.