رییس پلیس راه آهن شمالشرق1 گفت : با همکاری پلیس راه آهن و اداره آگاهی شاهرود دزد جرثقیل کامیون 10 تنی راه آهن دستگیر شد .

دستگیری دزد جرثقیل راه آهن در شاهرود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین / سرهنگ محمدرضا مالکی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این جرثقیل به اداره کل راه آهن یزد تعلق داشت و برای کمک به اداره کل را آهن شمالشرق1 به شاهرود فرستاده شده بود.
وی با بیان این که ، پس از بازبینی دوربین ها و شواهد ، سارق در کمتر از 24 ساعت دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد، افزود: پس از بازپرسی ها مشخص گردید یک فقره سرقت دیگر نیز در پرونده این دزد 47 ساله بوده است.
حوزه ریلی شمالشرق1 با 589 کیلومتر و تردد روزانه حدود 90 رام قطار یکی از پر رفت و آمدترین حوزه های ریلی در سطح کشور است و برقراری انتظامات وامنیت این حوزه که شامل طول خط ریلی ، سالن های مسافری ، قطارهای مسافری و باری ، مخازن سوخت ، پانل و تاسیسات این اداره کل از وظایف کارکنان پلیس راه آهن است .
پلیس راه آهن در 12 هزار کیلومتر خط آهن کشور امنیت مسافران ، مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز و مواد مخدر ، جلو گیری از رفت و آمد اتباع خارجی غیر مجاز را برعهده داشته و نظم و امنیت را در این شبکه گسترده تامین می کند.
بنابه اعلام پلیس راه آهن شمالشرق1 ، در 6ماه نخست امسال، دستگیری اتباع غیر مجاز خارجی 41 درصد افزایش داشته و وقوع سرقت هم 29 درصد کاهش یافته است.
راه آهن شمالشرق1 بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را دارد.