معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جانشین ستاد مدیریت بحران گفت: در پانزدهمین روز سانحه هوایی، جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده تهران-یاسوج برای طی کردن مراحل قانونی به مقامات قضایی استان تحویل داده شد.

جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج به مقامات قضایی تحویل داده شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک جعبه‌های FDR و CVR هواپیمای ATR سانحه دیده، به دادستانی شهرستان دنا و مقامات قضایی کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده است و اقدامات قانونی در پی آن انجام خواهد شد.
وی افزود: روز گذشته کوهنوردان اعزامی عضو گروه تجسس در ارتفاعات دنا موفق به یافتن جعبه سیاه هواپیمای ATR شدند.
فیلی بیان کرد: در حال حاضر اصالت جعبه سیاه توسط تیم بررسی سانحه تأیید شده است.
تا زمان انتقال قطعات و شناسایی آن توسط تیم تخصصی بررسی سانحه امکان تأیید رسمی یافتن جعبه سیاه از طرف سازمان هواپیمایی کشوری ممکن نبود.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
پنجمین محموله بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که در چهاردهمین روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.