معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن و شوهر کلاهبرداری خبر داد که با تأسیس شرکت کاغذی «مشاوران کلید مهر» اقدام به کلاهبرداری چند صد میلیون تومانی کرده بودند.

«مشاوران کلید مهر» کاغذی بود/ دستگیری زوج کلاهبردار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در پی شکایت های مشابه از شرکتی تحت عنوان شرکت مشاوران کلید مهر و تشکیل پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری، موضوع در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح شیوه و شگرد کلاهبرداری گفت : بررسی اظهارات و شکایت مالباختگان نشان داد که یک زن و شوهر ( یک زوج ) تحت پوشش شرکتی تحت عنوان مشاوران کلید مهر و تأسیس دفتر شرکت در منطقه پونک - مجتمع تجاری و اداری بوستان، اقدام به انتشار آگهی با موضوع پرداخت تسهیلات مالی (وام) در روزنامه های کثیرالانتشار نمودهاند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: این زوج با سوء استفاده از ضمانت نامه های ارائه شده از سوی متقاضیان دریافت وام اقدام به دریافت مبالغ چند ده میلیون تومانی از شعبات بانکی نموده و سپس از محل شرکت متواری شدند.

یکی از مالباختگان هم در این خصوص به کارآگاهان گفت : بنده به دلیل مشکلات شدید مالی و نداشتن ضامن معتبر از طریق آگهی روزنامه ... با شرکت مشاوران کلید مهر که متعلق به شخصی به نام رضا . ش است ، آشنا شدم ؛ پس از مراجعه به دفتر شرکت در منطقه پونک با ارائه سند مالکیت واحد مسکونی خود اقدام به دریافت وام 50 میلیون تومانی کرده و مقرر شد تا سند خانه ام به عنوان ضمانت تا زمان تسویه کامل وام در اختیار شرکت قرار داشته باشد .

این مالباخته ادامه داد: پس از تسویه وام ، جهت دریافت سند منزل به دفتر شرکت مراجعه کرده و متوجه شدم که شرکت تعطیل شده است ! مدت کوتاهی از این ماجرا گذشته بود که با آمدن اخطاریه از بانک شعبه فرحزادی اطلاع پیدا کردم که آقای رضا . ش با استفاده از سند مالکیتی بنده اقدام به دریافت وام 150 میلیون تومانی کرده و متواری شده است .

سرهنگ تقی پور در خصوص برنامه ریزی دقیق متهمین جهت انجام کلاهبرداری عنوان داشت : کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در بررسی سوابق شرکت مشاوران کلید مهر اطلاع پیدا کردند که صاحبان آن با تأسیس این شرکت کاغذی و صرفا با ثبت شرکت و بدون اخذ هرگونه مجوز قانونی از بانک مرکزی جهت انجام فعالیت مالی در خصوص پرداخت تسهیلات ( وام ) اقدام به انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و در ادامه اخذ وام های بانکی با استفاده از اسناد قانونی متعلق به افراد غیر نمودند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در بررسی حساب های بانکی متعلق به متهم اصلی پرونده ( رضا . ش ) که از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی در زمینه کلاهبرداری است و آخرین بار در سال 1394 از زندان آزاد شده مشخص شد که او و همسرش پیش از متواری شدن اقدام به برداشت کامل پول ها از حساب های بانکی خود نموده و نهایتا از مخفیگاهشان در منطقه پونک متواری شدند .

این مقام ارشد پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری دو متهم پرونده ، در این خصوص اینگونه توضیح داد : متهمین پرونده پس از متواری شدن از مخفیگاهشان در منطقه پونک و با اطلاع داشتن از شکایت مالباختگان و تحت تعقیب قرار داشتن از سوی پلیس آگاهی ، زندگی مخفیانه ای را آغاز و هر بار در کمترین زمان ممکن نسبت به جابجایی مخفیگاه شان اقدام می کردند.

وی تصریح کرد: با وجود این شرایط ، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه این زن و شوهر کلاهبردار در شهرک شهید باقری شده و در ساعت 07:00 روز جمعه مورخه 10 اسفند 1396 و در شرایطی که قصد داشتند تا در همین روز نسبت به جابجایی مجدد مخفیگاهشان اقدام نمایند ، آنها را دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در پایان این خبر عنوان داشت: در حال حاضر تعدادی از شکات و مالباختگانی شناسایی و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند لذا از دیگر شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد از سوی شرکت مشاوران کلید مهر مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

صرف ثبت شرکت به منزله قانونی بودن فعالیت آنها نبوده و شرکت ها جهت آغاز فعالیت قانونی ملزم به اخذ مجوز قانونی - به تناسب نوع فعالیت شرکت - هستند.