معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی محورهای کشور در طرح نوروزی 1397 اعلام کرد.

جزئیات محدودیت‌های ترافیکی کشور در نوروز 97
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با اعلام این خبر افزود: این محدودیت‌ها با هماهنگی پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تعیین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: به‌ طور کلی در ایام طرح نوروزی ۹۷، عبور و مرور انواع موتورسیکلت در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه ممنوع است و در تمام محورهای برون‌شهری برای انواع تریلر و کامیون ممنوعیت و محدودیت ترافیکی اعمال می‌گردد ضمن اینکه تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی در روز سیزدهم فروردین ماه در محورهای برون‌شهری ممنوع خواهد بود.

ملکی صادقی با بیان اینکه عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای مواد سوختی و فاسدشدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنا هستند، گفت: ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌گردد که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در محورهای استان لرستان نیز گفت: تردد انواع کامیون و تریلر از ساعت ۷:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ روزهای 28 و 29 اسفند 96 و همچنین 12 و 17 فروردین 97 در محورهای پلدختر- اسلام‌آباد و پلدختر-اندیمشک و بالعکس ممنوع است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: محموله‌های ترافیکی دارای پروانه عبور از ساعت ۷:۰۰ صبح روز شنبه 26 اسفندماه 96 تا ۷:۰۰ صبح یکشنبه 5 فروردین و همچنین از ساعت ۷:۰۰ صبح روز پنج‌شنبه 9 فروردین 97 تا روز چهارشنبه 15 فروردین در تمامی راه‌های اصلی برون‌شهری ممنوع است. صدور مجوز برای خودروهای ترافیکی نیز از تاریخ 26 اسفند تا 14 فروردین ممنوع است.

وی با بیان اینکه در روزهای ششم، هفتم و هشتم فروردین بنا به تشخیص مراجع ذی‌صلاح برای محموله‌های دارای ضرورت ملی مجوز عبور صادر می‌شود، گفت: ورود و تردد تمام خودروهای ترانزیت مواد سوختی در داخل کشور از ساعت ۷:۰۰ صبح روز شنبه 26 اسفندماه 96 تا ساعت ۷:۰۰ صبح روز دوشنبه ششم فروردین و همچنین از ساعت ۷:۰۰ صبح روز پنج‌شنبه 9 فروردین 97 تا ۷:۰۰ صبح روز چهارشنبه 15 فروردین ممنوع است ضمن اینکه خودروهای یادشده در سایر ایام طرح نوروزی 97 فقط در ساعات روز مجاز به تردد هستند و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین‌راهی خواهند بود.