رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از مردم پایتخت خواست که به کمپین #تهران_ بی_پلاستیک بپیوندند.

تلاش شورای شهر برای خداحافظی پایتخت نشینان با کیسه‌های پلاستیکی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر راه اندازی کمپین #تهران_ بی_پلاستیک گفت: در ایام نوروز فرصتی فراهم شد که به محلات و مناطق تهران رفته و از آنها بازدید کنم.

وی با بیان اینکه در روزگاری که فضای سبز و باغات تخریب می‌شوند، شاهد آن هستیم که مردم نیز از فضای سبز موجود به درستی محافظت نمی‌کنند، تصریح کرد: در فضای سبز و لابه لای گیاهان با حجم زیادی از کیسه‌های پلاستیکی مواجه می‌شویم که به دلیل تجدیدناپذیر بودن‌شان، بلای جان طبیعت شده‌اند. این در حالیست که با رعایت می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است که مردم فکری به حال کیسه‌های پلاستیکی کنند، تصریح کرد: مردم باید در این خصوص و عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی مشارکت داشته باشند و با استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و یا غیرپلاستیکی گام مهمی در حفاظت از محیط زیست بردارند.

وی با بیان اینکه پلاستیک قابل تجزیه نیست و به بلای جان طبیعت بدل شده است، گفت: دانش آموزان، دانشگاهیان، طلاب و ... می‌توانند در ترویج فرهنگ عدم استفاده از پلاستیک کمک کنند.

خداکرمی گفت: در شهرداری تهران نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و ما با مسئولان سازمان میادین و فروشگاه شهروند جلسات زیادی برگزار کردیم تا مشکل کیسه‌های پلاستیکی را حل کنیم و مسئولان فروشگاه شهروند نیز عنوان کرده‌اند که از کیسه‌های پلاستیکی پایه گیاهی که تجزیه پذیر است استفاده می‌کنند اما با این حال این مسئله کافی نیست و هر شهروند تهرانی برای آنکه تهرانی بی پلاستیک داشته باشیم باید کار را از خودش شروع کند و شهرمان را آباد کنیم.

وی افزود: در آینده نزدیک اقداماتی صورت خواهد گرفت که کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه شهروند و سازمان میادین استفاده نشوند تا بتوانیم #تهران_ بی_پلاستیک داشته باشیم.