رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: چند زندانی با استفاده از تعدادی عابر بانک و به بهانه برنده شدن فردی برای عزیمت به عتبات عالیات، یک میلیارد ریال از حساب بانکی یک زن سرقت کردند.

کلاهبرداری از داخل زندان دامن زن همدانی را گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا زارعی اظهارکرد: یک زن چندی پیش با مراجعه به پلیس آگاهی عنوان می کند که قربانی کلاهبرداری اینترنتی شده است.
وی اضافه کرد: به گفته این شهروند همدانی، فردی تلفنی وی را به پای دستگاه عابر بانک کشاند و پس از مطلع شدن از موجودی حساب، اقدام به تخلیه حساب او می کند.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: با تحقیقات پلیس و بررسی حساب های بانکی شاکی، مشخص شد کلاهبرداران در مرحله نخست با جلب اعتماد شاکیه با عنوان برنده شدن در سفر زیارتی عتبات عالیات، 30 میلیون ریال از حساب وی برداشت کردند.
سرهنگ زارعی ادامه داد: همچنین در مرحله دوم، کلاهبرداران 970 میلیون ریال دیگر از حساب شاکیه به سرقت می برند.
وی گفت: با ردگیری شماره حسابی که پول به آن انتقال یافته بود، در کمتر از 48 ساعت مبلغ سرقت شده کشف و به مال باخته بازگردانده و حساب کلاهبرداران مسدود شد.
وی افزود: ماموران در تحقیقات تکمیلی متوجه شدند متهمان از داخل یکی از زندان های استان البرز با خرید چندین کارت بانکی، از یکی از بانک ها اقدام به کلاهبرداری می کردند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 372 فقره پروند قضایی مربوط به فضای مجازی از ابتدای فروردین تا پایان بهمن در استان همدان تشکیل و 258 مجرم اینترنتی شناسایی و دستگیر شدند که بیشتر پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به تهدید، مزاحمت، اخاذی و برداشت غیرمجاز از حساب مردم است.
7526/2090