انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد: بررسی‌ها نشان داده درگیری دختران با مامور گشت ارشاد خالی از صحنه‌سازی و بازی‌های رسانه‌ای نبوده ولی می‌بایست از افراد آموزش دیده در این رابطه استفاده شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت) در پی انتشار ویدیوی درگیری دختران جوان و گشت ارشاد اعلام کرد: بررسی‌ها نشان داده درگیری دختران با مامور گشت ارشاد خالی از صحنه‌سازی و بازی‌های رسانه‌ای نبوده ولی می‌بایست از افراد آموزش دیده در این رابطه استفاده شود.

متن این بیانیه در ادامه امده است:

« انتشار ویدئوی درگیری دختران جوان معترض و ماموران گشت ارشاد عصبانی موجب شد تا باری دیگر موج رسانه‌ای ایجاد شده احساسات مردمی را برانگیزد و در پی آن شاهد واکنش پی در پی اقشار مختلف جامعه‌مان باشیم. از همین رو این واقعه ما را بر آن داشت تا دیدگاه جامعه دانشگاهی را در این باره عرضه داریم:

قانون از اولیه‌ترین اساس تشکیل جوامع انسانی است و در پی آن نظارت بر قانون و وجود قوانین بازدارنده از ارتکاب تخلف ضروری می‌‌نماید.

بارها تاکید شده است که قانون پوشش در ایران همچون جوامع دیگر جزو قوانین معقول است که لزوم نظارت بر اجرای صحیح آن نیز همچون باقی امور امری واضح است اما هر نظارتی راهکارهای صحیح خود را می‌طلبد.

در جامعه اسلامی چگونه می‌توان پذیرفت که برخوردها هرچند که در قبال تخلف باشد غیر اخلاقی و غیر اسلامی باشد؟ احدی حق ندارد برخورد با بی قانونی و یا امر به معروف را همراه با رفتار خشونت آمیز و افراط گرایانه انجام دهد و سوال دیگر ما اینجاست چگونه می‌شود که این اتفاق در روز 20 فروردین افتاده و هم اکنون که موج رسانه‌ای ایجاد شده است و مسئولین مجبور به پاسخگویی می‌شوند سخنگوی ناجا می‌گویند که اکنون موضوع را بررسی خواهند کرد؟

طبق بررسی ها مشخص گردیده که این ویدئو خالی از صحنه سازی و بازی‌های رسانه‌ای نبوده اما کم ندیده‌ایم رفتاهای نامناسب ماموران گشت ارشاد را. بنابراین بازنگری جدی در شیوه‌های برخورد توسط پلیس جمهوری اسلامی مطالبه جدی دانشگاهیان است.

و از آن جا که این مساله جزو مسائل فرهنگی نیز به شما می‌رود و حساسیت بیشتری را می‌طلبد می‌بایست از افراد آموزش دیده و دارای ویژگی‌های متناسب این مسئولیت استفاده گردد تا نیروی انتظامی بتواند به عنوان مامور اجرای قوانین در جمهوری اسلامی، رفتاری به واقع اخلاقی، اسلامی و در خور شان زن داشته باشد.

اما در این میان مسائلی وجود دارد که غیر قابل چشم پوشی است؛ اینکه بانوان این سرزمین حقوق و مطالبه های به حق فراوانی دارند که رسیدگی به آنها الزامی و وظیفه ای سنگین بر دوش تمام مسئولین است.

به دلیل همین اهمیت نیز در کشور ما جایگاه های راهبردی مناسبی جهت رسیدگی به این موضوعات قرار داده شده است که معاونت امور زنان و خانواده در دفتر ریاست جمهوری و فراکسیون زنان مجلس از جمله آن‌هاست. اختیارات، مبالغ هنگفت و نیروی انسانی برای آنان قرار داده شده است و چندسالی از مسئولیت ایشان می‌گذرد، سوال آنجاست که ما مدافعان حقوق خود را چرا فقط در زمان دادن شعارهای تبلیغاتی و سیاسی بازی‌ها می بینیم؟

در شرایطی هستیم که زنان گرفتار خشونت‌های پنهان و آشکار چشم انتظار مسئولین مرتبط هستند و در مقابل "هیچ" نصیب آنان می‌شود. باید ایشان بدانند که همین اغفال از حقوق واقعی مردم و کوتاهی آنان موجب می‌شود تا زنان به پیروی از مغرضان سیاسی روی آورند که برای بانوان فهیم ما نسخه می پیچند، روی مطالبات به حق شان سوار شده، این مطالبات را منحرف می کنند و به سمت خواسته های سیاسی مطلوب خود می برند.

بله می‌بایست "از باید به باور، از تبلیغ به تعمیق، از ظاهر به معنا و از فعالیت محوری به اثر بخشی" روی آوریم! ای کاش سرکار خانم مولاوردی و ابتکار در مسئولیت خود کمی از "تبلیغ" گذر می‌کردند و اثربخش می‌شدند.

در پایان خاطرنشان می‌کنیم که ما در انتظار اعلام نتیجه پیگیری‌های انجام شده توسط نهادهای مرتبط خواهیم بود و هرگونه کوتاهی در این موارد را به شدت محکوم می‌کنیم.