مدیر کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: عدم توجه و بی خیالی در بهره برداری بی رویه از منابع آب، زاینده رود را خشکاند.

بی‌خیالی، زاینده رود را خشکاند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا، سید رحمان دانیالی، صبح امروز (یکشنبه) در همایش روز زمین پاک، اظهار کرد: مهم‌ترین و اساسی ترین نکته برای حفاظت و صیانت از محیط زیست این است که شهروندان باید محافظت از محیط زیست را از خودشان شروع کنند.


وی با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی در جوانب گوناگون، افزود: مسائل زیست محیطی و اهمیت حفاظت از آن به طور جد در دین مبین اسلام اشاره شده است،علاوه بر این، توجه به فرهنگ و فرهنگ سازی می‌تواند نقش موثری در حفاظت از محیط زیست داشته باشد. رعایت استانداردهای محیطی زیستی، ارتقای مشارکت مردمی، پیگیری اقتصاد سبز و ... می‌تواند عواملی کلیدی در این امر باشد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست اصفهان، تاکید کرد: هیچ چیز به اندازه آموزش نمی‌تواند کارساز و کارگشا باشد. وظیفه مسئولان اطلاع رسانی و آموزش است. با تداوم همکاری سمن‌ها با دستگاه‌های اجرایی و افزایش مطالبه گری‌ها و حمایت از مشارکت‌ها، می‌توانیم گامی به سوی صیانت از زمین و محیط زیست برداریم.

وی با اشاره به سخنان استاندار اصفهان، گفت: واقعیت کلام را این واژه می‌رساند که عدم توجه و بی خیالی در بهره برداری بی رویه منابع آب، زاینده رود را خشکاند. عدم توجه استان بالا دستی و پایین دستی، گاو خونی را به قهقرا برد، تالاب گاوخونی‌که روزی حلال بسیاری از مشکلات زیست محیطی بود.

دانیالی ادامه داد: 95 درصد محل‌های دفن زباله، تلنباری است که موجب حضور و بروز رودخانه‌هایی از شیرابه می شود که به معنی واقعی، عمق فاجعه را می‌رساند، هم چنین تولید حدود پنج هزار تن پلاستیک‌ که عمر مفیدشان سه دقیقه است، مشکلات زیست محیطی را تشدید می‌کند.

وی تصریح کرد: با شعار "نه به پلاستیک" و بهبود شرایط، تمام دستگاه‌های اجرایی باید با تعیین اهداف مشخص، تداوم همکاری و هماهنگی‌ها به یک سمت و سو در جهت تعیین شده در حرکت باشند.