مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان این که خبرنگاری، شغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و خبرنگاران می‌توانند از مزیت‌های این موضوع برخوردار شوند، ابراز امیدواری کرد که راه برای استفاده عکاسان خبری از این ویژگی با کمک انجمن های صنفی، هموار شود.

عکاسان خبری از مزایای سختی شغل خبرنگاری بهره مند شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین روز سه شنبه روابط عمومی استانداری فارس، سهراب مختاری در نشست اعضای انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس با استاندار این استان، یکی از ضروری‌ترین اهداف این انجمن را دنبال کردن مسایل آموزشی با هدف حرفه‌‌ای تر کردن فعالان عرصه‌ رسانه در استان عنوان کرد.
وی اظهار داشت: خبرنگار حرفه‌ای نباید اخبار و گزارش‌ هایش را مبتنی بر نگاه فردی و شخصی به مدیران یا سازمان‌ها تدوین و منتشر کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس می‌تواند سیاست‌گذاری را در عرصه‌ فعالیت رسانه‌ای دنبال کند.
مختاری افزود: این انجمن و اعضای آن شالوده‌‌ فعالیت‌های اثربخش رسانه‌ای محسوب می‌شوند و علی‌رغم آنکه نباید هیچ وابستگی به دستگاه‌های دولتی داشته باشند، داشتن تعلق خاطر به نظام و حاکمیت برایشان یک اصل ضروری باشد.
وی یکی از ضرورت‌های امروز را دفاع از حق در فضاهای مختلف دانست و تاکید کرد: پاسخگویی به شایعات و دروغ‌پردازی‌ها به خصوص در فضای مجازی می‌تواند از کارکردهای مهم این انجمن باشد،‌ حال آنکه هنوز در این بخش شاهد حضوری پررنگ نبوده‌ایم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز لزوما خبرنگاری که مدام به دولت و مسئولان حمله می‌کند، خبرنگار خوبی نیست، تاثیرگذاری فعالیت‌ها گاهی در همراهی خبرنگار و رسانه معنا می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد تشکل‌ های کارگری ‌در سال‌های اخیر گفت: نگاه دولت افزایش تعداد و اثربخشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی است.
سهراب مختاری بیان‌ کرد: خوشبختانه با گذشت بیش از یکسال از فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، این انجمن در راستای مسیر اصلی حرکت کرده است.