کمپین 'نه به خرید میوه ' در چند روز گذشته در فضای مجازی شهرستان بندر ماهشهر راه افتاده است.

 کمپین ' نه به خرید میوه' در ماهشهر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، در چند روز گذشته با راه انداختن کمپین ' نه به خرید میوه' و با شعار میوه نمی خوریم چون نمی میریم در فضای مجازی، مردم ماهشهر به نخریدن میوه به دلیل گرانی دعوت شده اند.
امام جمعه بندرماهشهر در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه نیز از بندرماهشهر با عنوان گران ترین شهرستان خوزستان یاد کرده بود.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی با اشاره به سالروز اصناف و بازاریان گفته بود:با توجه به اینکه در یک ماه گذشته قیمت ها به شدت بالا رفته برای کنترل آن انتظار نظارت دقیق تر بازار را داریم ، چرا که طبقات محروم و کم درآمد به ویژه در شهری مانند بندرماهشهر که ماهیت صنعتی دارد و قیمت ها در آن بالاتر از سایر شهرستان های استان است، مردم در این میان بیشترین آسیب را متحمل می شوند.
معاون برنامه ریزی فرماندار بندرماهشهر نیز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بندرماهشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:برنامه های تنظیم بازار شهرستان در گذشته به صورت مدون انجام نمی شد و ادارات مربوطه در این زمینه به صورت مستقل عمل می کردند، که از ابتدای امسال بازدیدهای مستمری از بخش های مختلف بازار در حال انجام است.
ابراهیم آریا زنگنه افزود: تنظیم بازار شهرستان کار زمان بری است اما بازدیدهای صورت گرفته تاثیر قابل توجهی از لحاظ روانی به نفع مصرف کننده داشته است.
وی گفت: شرایط گرانی بازار پیش آمده تنها مربوط به شهرستان بندرماهشهر نیست و این شرایط در تمام کشور حاکم است، اما مقدار زیادی از گرانی مشهود در بازار ارتباط چندانی با نوسانات ارزی ندارد بلکه برخی موارد گرانی نشان از سو استفاده برخی افراد دارد.
معاون برنامه ریزی فرماندار بندرماهشهر در ادامه افزود: یکی از موارد کنترل گرانی و اعمال نظارت بیشتر در بندرماهشهر برپایی نمایشگاه هایی در سطح شهرستان در قالب جمعه بازار و بازار شب است، این طرح می تواند تا حد زیادی در افزایش رفاه مردم، تنظیم بازار و اشتغال زایی برای افراد بومی نقش موثری داشته باشد، البته پیش از هر اقدامی ضرورت دارد با بررسی مبادی ورود کالا به این شهرستان موضوع گرانی ریشه یابی شود.
وی گفت: وجود نوسانات قیمت در داروخانه ها به ویژه در رابطه با حق فنی از موارد ضروری برای رسیدگی است، و ضرورت دارد ماموران سازمان غذا و دارو در شهرستان این مهم را به طور ویژه پیگیری کنند.
وی ادامه داد: ثبات نداشتن قیمت ها در بازار ماهی و میگو و افزایش قیمت ها در بندرماهشهر به دلیل وجود خریداران خارجی این کالا از دیگر موارد شکایت مکرر شهروندان بوده که باید در اسرع وقت نسبت به این مساله به طور جدی رسیدگی شود.
رییس اداره صنعت، معدن، تجارت شهرستان بندرماهشهر نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی کالا ها در بازار شهرستان بندرماهشهر طبق نرخ نامه سازمان صنعت، معدن، تجارت توزیع و عرضه می شود، و گاهی کالاها در این شهرستان در بعضی نقاط مانند شهرک طالقانی که ساکنان آن از درآمد کمتری برخوردار هستند، کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.
عبدالکریم آلبوغبیش اضافه کرد: هم اکنون نظارت پیوسته ای بر نقاط مختلف بازار این شهرستان در حال انجام است و از مردم نیز درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف در اسرع وقت مورد را به این اداره اطلاع دهند.