پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

کالاسودا_موتورسیکلت جزو ابزارهایی است که برای برخی کاربران به شدت نوستالژیک و برای برخی دیگر اصلا جذاب نیست. اما اگر جزو علاقه مندان به موتورسیکلت باشید، قطعا از آشنایی با موتور سیکلت خودران بی ام و لذت می برید.

اخیراً کمپانی بی‌ ام‌ و موتورسیکلت جدیدی موسوم به BMW C1 طراحی کرده است. موتور سیکلتی که به فناوری خودران نیز مجهز است.

جالب است بدانید که این موتورسیکلت ظاهر عجیب و غریبی ندارد، بلکه می تواند مثل یک موتور سیکلت عادی نیز در نظر گرفته شود.

سازندگان این موتور در توصیفش می گویند: “این موتورسیکلت سعی نمی‌کند نقش شما را به عنوان یک موتورسوار تغییر دهد، اما ممکن است، به ایجاد امنیت رانندگی در خیابان‌ها کمک کند.”

موتورسیکلت‌های خودران مذکور، هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و در نتیجه با چالش‌های زیادی مواجه است. یکی از این چالش‌ها عبور موتورسیکلت‌ مذکور در خیابان است.

اکنون کمپانی بی‌ ام‌ و با عرضه موتورسیکلت خودران C1 قصد دارد خطر تصادف خودروها با موتورسیکلت‌ها را کاهش دهد و تا حدودی چالش‌های پیش‌روی فناوری رانندگی خودکار را کم کند.

یکی از توصیه‌هایی که اخیراً به موتورسواران می شود این است که در هنگام موتورسواری خود را برای دیگر رانندگان نامرئی تصور کنید.

درواقع فناوری خودران  موتورسیکلت ها به دنبال برقراری ارتباط درست بین موتور‌سیکلت و خودروهای عبوری و ارزیابی احتمالات قرارگیری در معرض خطر ضمن موتورسواری است.

با توجه به این که خودروهای مستقل و خودکار در آزمون واقعی در خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، همواره خطر ابتلا به اشتباه وجود دارد . تعاملات خودروهای خودران با موتورسیکلت‌‎ها همواره مشکل‌ساز است.