پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
ترسناک‌ترین هواپیمای جهان را شاید بتوان هواپیمایی دانست که اخیراً طراحی شده است. این هواپیمای هوشمند می تواند برای کاربرانی که از سفرهای هوایی می ترسند نیز جالب باشد.
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از نامه نیوز، فناوری این هواپیمای هوشمند باعث می شود که نسبت به دیگر هواپیماها کارکردی ترسناک داشته باشد. شاید تصور کنید کنید مرکوری به قوی‌ترین سلاح‌های هسته‌ای و یا توپ‌های لیزری پرقدرت مسلح باشد، اما این هواپیما حتی یک تیربار سبک نیز همراه خود ندارد.
جالب است بدانید که این هواپیما همچنین با نام TACAMO که کوتاه شده عبارت "Take Charge and Move Out” به معنی «کنترل را به دست بگیر و فرار کن» نیز شناخته می‌شود.
درواقع این عبارت به نقش هواپیما اشاره می‌کند و منظور این است که به محض بروز جنگ اتمی، مرکوری کنترل تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده آمریکا را به دست گرفته و برای جلوگیری از نابود شدن مرکز فرماندهی در اثر حمله اتمی دشمن، سریعا به پرواز در می‌آید. البته مرکز فرماندهی راهبردی اصلی آمریکا زمین پایه بوده و در ایالت نبراسکا قرار دارد، اما در صورتی که این مرکز هدف حمله قرار گرفته و از بازی کنار رود، آنگاه مرکوری عهد‌ه‌دار وظیفه آن می‌شود. در چنین شرایطی این هواپیما یک دریادار یا ژنرال نیز همراه خود دارد. اما این هواپیمای ترسناک چه ویژگی هایی دارد؟
این هواپیما ۳۱ آنتن دارد.
این هواپیما  به سیستم‌های ارتباطی بسامد بسیار پایین مجهز است.
موشک اتمی ترایدنت ۲ با ۱۲ هزار کیلومتر برد و دایره خطای احتمالی ۹۰ متر، دوربردترین و دقیق‌ترین و همچنین قابل اعتمادترین موشک بالستیک زیردریایی پرتاب در دنیا است و با توان حمل ۱۴ کلاهک‌ اتمی مانوردهنده روی این هواپیما و زیردریایی های وابسته اش نصب است.
یک زیردریایی کلاس اوهایو می‌تواند در کمتر از ۱ دقیقه تمام ۲۴ موشک خود را به هر نقطه از جهان شلیک و نابوی مطلق را به همراه آورد.
هوایپما و ناوبر E-6 مرکوری یکی از حیاتی‌ترین جنگ افزارهای موجود در زرادخانه‌های آمریکاست.
مرکوری می‌تواند کنترل موشک‌های بالستیک قاره پیمای LGM-30G مینوتمن ۳ (Minuteman III) را نیز برعهده بگیرد.
هواپیمای E-6 مرکوری خطرناک‌ترین هواپیما در کره زمین است.
نیروی دریایی آمریکا ۱۶ فروند E-6 مرکوری دارد که بر اساس هواپیمای مسافربری ۴ موتور بوئینگ ۳۲۰-۷۰۷ توسط کمپانی هوافضا، امنیتی و دفاعی آمریکایی بوئینگ (Boeing) ساخته شده‌ و هر یک ۱۴۱.۷ میلیون دلار قیمت دارند
 هر کدام از این هواپیماها ۲۲ خدمه داشته و به لطف موتورهای کم مصرف، کم صدا و بدون دود خود تنها با یک بار سوخت گیری هوایی می‌توانند بیش از ۷۲ ساعت (۳ روز) پرواز کرده تا پیام اقدام اضطراری را به تمام نیروهای اتمی ایالات متحده آمریکا در سراسر دنیا مخابره کنند و دستور شلیک را به آنان بدهند. این پیام‌ها رمزنگاری شده و تنها پرسنل آموزش دیده ارتش آمریکا قادر به درک آنان هستند.
E-6 مرکوری دارای تجهیزات ارتباطی و رادیویی فراوانی است و می‌تواند مستقیماً به ماهواره‌ها وصل شود. به نظر شما آیا منطقی نیست که این هواپیما را ترسناک ترین هواپیمای روی زمین بدانیم؟
منبع:کالاسودا