تهران- ایرنا- شرکت مادر تخصصی نیروی برق ایران (توانیر) از مردم خواست با توجه به گرمای شدید هفته پیش رو، مصرف خود را 10 درصد کاهش دهند تا تامین پایدار برق میسر شود.

6 راهکار ساده برای کاهش مصرف برق/ موج گرما در پیش است؛ لزوم صرفه جویی برای تامین برق پایدار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا، توانیر امروز  در اطلاعیه ای با عذرخواهی دوباره به دلیل محدودیت های به وجود آمده در شبکه برق، اعلام کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته، از امروز سی ام تیرماه تا پایان هفته هوای بسیار گرمی را در همه نقاط کشور بجز نوار شمالی شاهد خواهیم بود.
در این اطلاعیه اضافه شده است: بی تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به کمک و همیاری همه مردم در مدیریت مصرف برق نیازمندیم.
توانیر در این اطلاعیه از مشترکان بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی، صنعتی و کشاورزان خواست با در پیش گرفتن راهکارهای مدیریت مصرف برق بویژه در ساعت های اوج بار (12 تا 16 و 20 تا 23) و 10 درصد صرفه جویی، از بروز خاموشی ناخواسته جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، با فرارسیدن فصل گرما، برخی استان ها بویژه در جنوب کشور با مشکل قطع برق روبرو شدند و با تصمیم برخی استانداری ها ساعت کار اداری از 6:30 تا 13:30 تعیین شد.
وزیر نیرو بیست و نهم خردادماه پیک بار پارسال را حدود 55 هزار مگاوات اعلام و پیش‌بینی کرد اوج مصرف برق امسال به حدود 58 هزار مگاوات برسد.

** 6 راهکار ساده برای کاهش مصرف برق
مشترکان با این 6 راهکار می توانند مصرف برق خود را تا 10 درصد کاهش دهند.
-در ساعت های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان از دور کند کولرهای آبی استفاده شود.
-در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم شود.
-می توان در ساعت های اوج بار (12 تا 16 و 20 تا 23) به ازای هر 2 ساعت، کولر را نیم ساعت خاموش کرد.
-هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نشود.
-می توان زمان استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کرد.
-خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.