من از هیچ رسانه‌‌ای گلایه‌ و شکایتی ندارم، اما ای کاش مطالبات واقعی را هم پیگیری کنند و اسامی مفسدین اقتصادی خوانا و بدون لکنت اعلام شود.

احسان علیخانی: هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی نام خودم را در فضای مجازی ببینم که به عنوان متهم فساد اقتصادی از بنده یاد می‌شود و یا به عنوان بدهکار بانکی نامم را می‌برند! هزار تومان هم از هیچ صندوقی پول نگرفته‌ام/مدیران صداوسیما با اسپانسرها ارتباط دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، برنامه عصرگاهی «حالا خورشید» به حواشی پیش آمده درباره پرونده موسسه ثامن‌الحجج اختصاص پیدا کرد که «احسان علیخانی» روی آنتن شبکه سه سیما آمد تا پاسخگوی افکار عمومی باشد. البته پیش از بحث، آیتمی درباره موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج و چگونگی انحلال و حضورش به عنوان اسپانسر با توضیحات رضا رشیدپور پخش شد و مجری «حالا خورشید» هم اعلام کرد که از منوچهر متکی دعوت به مصاحبه کردند اما ایشان تمایلی به گفتگو نداشت و مهران مدیری هم که ترجیح داد از طریق دادگاه کار خودش را پیگیری کند.

احسان علیخانی در پاسخ به این سوال که شما گفته‌اید من الف-ع نیستم، تصریح کرد: هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی نام خودم را در فضای مجازی ببینم که به عنوان متهم فساد اقتصادی از بنده یاد می‌شود و یا به عنوان بدهکار بانکی نامم را می‌برند! وقتی خبر را دیدم در فضای مجازی که به سرعت دست به دست می‌شد، لازم بود بنویسم ما گوشت قربانی جذابی هستیم. چرا که رسانه‌ها می‌توانستند در تصدیق این خبر به سراغ مدیران تلویزیونی بروند و جویای صحت و سقم این خبر بشوند. البته حالا بد هم نیست مردم بدانند ماجرای برنامه‌سازی با حضور اسپانسرها به چه صورت است. این را هم بدانید قبلاً که با پول تلویزیون کار می‌کردیم به اندازه امروز پیچیدگی‌های نظارتی و کارشناسی وجود نداشت.

تهیه‌‎کننده و مجری برنامه "ماه عسل" به ماجرای حضور ثامن‌الجج به عنوان اسپانسر اشاره کرد و گفت: ثامن‌الحجج در حالی به عنوان اسپانسر برنامه ما فعالیتش را شروع کرد که صاحب 500 شعبه مجوزدار در کشور بود من در جایگاه یک تصمیم‌ساز اقتصادی و یا صاحب بنگاه اقتصادی و مالی و سهام‌دار نبوده‌ام. پیشنهاد همکاری برنامه مشارکتی دادند و پس از استعلام‌های دقیق و متعدد از سوی رسانه ملی این مجوز صادر شد و به ما نامه دادند تا با این موسسه همکاری و مشارکت داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که ثامن‌الجج به تلویزیون پیشنهاد داده یا مستقیما با شما مراوده داشته است، اظهار کرد: می‌دانید که اسپانسرها با مدیران ارتباط برقرار می‌کنند و بعد از استعلام ارتباط ما با آنها ایجاد می‌شود. حتماً سازمان صداوسیما برای این ارتباط مجوز صادر می‌کند. حقیقتاً هیچ تبلیغی بدون مجوز مکتوب رسانه ملی امکانپذیر نخواهد بود. مطمئن باشید ما هم نهاد و کارگروهی در سازمان داریم که حتی نمی‌گذارد یک آبمیوه بدون استعلام تبلیغ شود.

احسان علیخانی درباره وام سه میلیاردی،‌گفت: اولاً لازم است بگویم با این مبالغی که می‌گویند 6 مجموعه از سال 91 تحت عناوین دو نیمه سیب، ویژه برنامه تحویل سال 92، ماه عسل 93، بهار نارنج، سه ستاره و جشن بیست سالگی شبکه سه ساخته شده است. سازمان ما ده‌ها نهاد نظارتی دارد و از طرفی چندین نفر کار می‌کنند و یک تخصیص بودجه‌ای صورت می‌گیرد و همه‌چیز در چارچوب قرارداد با سازمان انجام می‌شود. همچنین بدانید همه این برنامه‌هایی که گفتم قبل از انحلال موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الجج در سال 94 اتفاق افتاد. به محض اینکه اعلام کردند با این موسسه دیگر کار نکنید ما همان موقع همه کارها را به پایان رساندیم و این هم جزو بدیهیات است.

وی درباره انعکاس معنادار وام سه میلیاردی سلبریتی‌ها، افزود: من از روزنامه شرق و برخی رسانه‌های دیگر هیچ گلایه‌ای ندارم. اما ای کاش مطالبات واقعی را هم پیگیری کنند و اسامی مفسدین اقتصادی خوانا و بدون لکنت اعلام شود. کاش قبل از هر قضاوتی با مدیران تلویزیون صحبت می‌کردند. ما سال‌ها جلوی شما صحبت کرده‌ایم و قد کشیده‌ایم. من هیچ کسی را متهم نمی‌کنم به این فکر می کنم در حوزه رسانه طبیعی است و این اسم‌ها جذابیت دارند. من هیچ مشکلی به ذات با وام گرفتن کسی ندارم اما واقعاً بنده تاکنون هزار تومان حتی از صندوق خانواده، هیئت و مسجد محله هم وام نگرفته‌ام.

علیخانی در پایان درباره ماجرای هدیه میلیونی ثامن‌الحجج خاطرنشان کرد: چطور ما را آنقدر ساده فرض کرده‌اید؟! برویم و شماره حساب بدهیم و امضاء کنیم تا یک هدیه میلیونی به حساب‌مان واریز شود. این طور نبوده هر اسپانسری تعهد می‌کند تا هدیه‌ای به میهمانان برنامه بدهد و بارها هم نامشان را هنگام اهداء جوایز اعلام کرده‌ایم. چرا واقعاً پاسخ‌های مسئولین درباره این اتفاق شنیده نمی‌شود انگار چیزهای دیگری برای فضای مجازی جذابیت دارد!