پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
  • هواپیمایی «thai airways»، یکی از بهترین خطوط هواپیمایی دنیا و متعلق به کشور تایلند است. این ناوگان هواپیمایی ۱۰ فروند هواپیمای بوئینگ 747s فعال و ۱۰ فروند بوئینگ از رده خارج شده دارد. این هواپیماهای از رده خارج شده عمدتا یا برای فروش قرار داده شده یا در آشیانه نگهداری می‌شوند. یکی از بهترین هواپیماهای بوئینگ این شرکت سری بوئینگ 747s درجه یک است که تجربه سفر با آن چیزی است که هرگز فراموش نخواهید کرد. در حال حاضر تعداد زیادی از این هواپیماهای بوئینگ متعلق به شرکت‌های هواپیمایی مختلف از رده خارج شده‌اند و در آشیانه هستند و تقاضای زیادی برای استفاده از این هواپیماهای دست دوم و گاها دست سوم وجود ندارد. 

در سال ۲۰۱۵ thai airways دو فروند هواپیمای از رده خارج شده بوئینگ 747s خود را که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده و از ۳۱ مارس ۲۰۱۵ از آن‌ها استفاده نشده بود را به فروش گذاشت.

اخیراً در یک حراجی یک مرد تایلندی به نام سومچای فوکیو (Somchai Phukieow)که تعداد زیادی زمین در استان چای نات (Chai Nat) در ۱۰۰ کیلومتری شمال بانکوک دارد، اقدام به خرید یکی از این دو هواپیما کرده است. این هواپیما با کشنده و شبانه به زمین‌های این مرد تایلندی برده شد و صبح روز بعد همسایه‌ها با دیدن هواپیمایی در همسایگی خود ابتدا تصور کردند که سانحه هوایی اتفاق افتاده و هواپیما سقوط کرده یا مجبور به فرود اضطراری در این زمین شده است و وقتی از نزدیک موقیعت هواپیما را بررسی کردند متوجه شدند که حادثه‌ای در کار نیست و حتی بلوک‌هایی بتنی برای جلوگیری از به گل نشستن هواپیما زیر چرخ‌هایش قرار داده‌اند.

هواپیمای تای ایرویز در حیاط پشتی‌ خانه ی یک مرد

هواپیمای تای ایرویز در حیاط پشتی‌ خانه ی یک مرد

 

این هواپیما یک بار رنگ آمیزی شده است اما هنوز هم می‌توانید رنگ بنفش مخصوص هواپیماهای این ایرلاین را تشخیص دهید. از آن جایی که این هواپیما از سری هواپیماهای درجه یک قدیمی این ایرلاین تایلندی است بنابراین صندلی‌ها و دکور داخلی آن همچنان به سبک همان دوران گذشته است.

هواپیمای تای ایرویز در حیاط پشتی‌ خانه ی یک مرد

هواپیمای تای ایرویز در حیاط پشتی‌ خانه ی یک مرد

 

«سومچای» مالک جدید این هواپیما درباره اقدام خود و هدفش از خرید هواپیمایی به این بزرگی و قرار دادنش در حیاط خانه‌اش به خبرنگاران گفته است :

«من این هواپیما را از یک حراجی در شهر خریدم و از قبل تمام وسایل مکانیکی مانند موتور و قطعات کامپیوتری آن خارج شده بود. من می‌خواهم این هواپیما و منطقه اطراف آن را تبدیل به یک جاذبه گردشگری کوچک کنم. در نزدیکی جایی که هواپیما قرار دارد یک زمین فوتبال و یک پیست موتور سواری می‌سازم و مردم از داخل هواپیما می‌توانند فوتبال و موتورسواری ببینند. »

 هواپیمای تای ایرویز در حیاط پشتی‌ خانه ی یک مرد

هواپیمای تای ایرویز در حیاط پشتی‌ خانه ی یک مرد

 

ایده استفاده از یک بوئینگ 747s

سومچای از هواپیمای خود می‌تواند استفاده‌های زیادی ببرد، می‌تواند آن را تبدیل به یک هاستل یا هتل کوچک کند، مانند هاستل هواپیمای زیبایی به نام «Jumbostay» در فرودگاه آرلاندا (Arlanda Airport) استکهلم که از بیرون چندان جذاب به نظر نمی‌رسد اما وقتی نگاهی به داخل این هاستل هواپیمایی زیبا می‌اندازید نظر شما تغییر خواهد کرد.

شاید هرکسی که علاقه زیادی به هواپیماها و صنعت هوانوردی دارد، دوست داشته باشد یک هواپیمای واقعی و بزرگ بوئینگ 747s در حیاط خانه‌اش داشته باشد. اما واقعا حمل و نقل این هواپیما به محل مورد نظر مشکل بزرگی است و شاید سخت‌ترین قسمت کار همین جابه جایی غول آسا باشد.

هواپیمای تای ایرویز در حیاط پشتی‌ خانه ی یک مرد

هواپیمای تای ایرویز در حیاط پشتی‌ خانه ی یک مرد

 

بهرحال امیدوار هستیم که این مرد تایلندی بتواند به هدفی که دارد برسد و این هواپیما را تبدیل به یک جاذبه توریستی در منطقه کند، هرچند که ایده تماشای مسابقات ورزشی از داخل پنجره‌های کوچک هواپیما چندان جالب به نظر نمی‌رسد اما این هواپیما و منطقه‌ای که در آن قرار گرفته پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک جاذبه توریستی فوق العاده را دارد. اگر شما صاحب یک هواپیمای بوئینگ747s  در خانه باشید با آن چکار خواهید کرد؟