پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چندی پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که دو سازه هرمی شکل را کف اقیانوس اطلس و درست در منطقه مثلث برمودا نشان می داد. به ادعای فردی که این ویدئو را منتشر کرده این اهرام عجیب و اسرارآمیز به کمک گوگل ارث پیدا شده اند. البته چند سال پیش هم دانشمندی اقیانوس شناس خبر از کشف یک هرم بزرگ شیشه ای در کف اقیانوس داده بود! برخی معتقدند که این هرم یا هرم ها می تواند معمای گم شدن هواپیماها و کشتی ها در منطقه مثلث برمودا را حل کند! نظریه های مختلفی در مورد کشف دو هرم در اعماق اقیانوس مطرح شده اما توجیه قطعی و روشنی در مورد این هرم ها وجود ندارد. 

اهرام شیشه ای

آیا راز مثلث برمودا کشف شده است؟

بعد از انتشار این ویدیو نظریه های مختلفی در مورد کشف دو هرم در اعماق اقیانوس مطرح شد. برخی معتقد بودند که این دو هرم عظیم می تواند بقایایی از  یک تمدن گمشده مثل آزتک ها باشد. این ویدئو اولین بار در اکانت یوتیوبی به نام SecureTeam10 منتشر شد. منتشرکنندگان این ویدیو مدعی هستند که با استفاده از گوگل مپ و گوگل ارث توانسته اند در کف اقیانوس چنین سازه های عجیب و اسرارآمیزی را پیدا کنند. ظاهرا این دو هرم در کف اقیانوس و در فاصله ای نزدیک از فلوریدا کشف شده است. دانشمندان هنوز اظهارنظر مشخصی در رابطه با این ویدئو نکرده اند.
اهرام شیشه در مثلث برمودا

کشف هرم شیشه ای در اعماق اقیانوس

گمانه زنی های در مورد صحت و دروغ بودن ویدئوی « کشف دو هرم در اعماق اقیانوس » در فضای مجازی بالا گرفته است. البته این بار اول نیست که سازه هایی هرم مانند در این منطقه دیده شده اند. در سال ۲۰۱۲ دانشمندی به نام دکتر میر ورلاگ هرمی شیشه ای را در عمق ۲۰۰۰ متری کف اقیانوس و با استفاده از امواج صوتی کشف کرد که به گفته خودش «سه برابر اندازه هرم بزرگ جیزه» بوده است. به گفته این دانشمنداین هرم شیشه ای می تواند مسبب گم شدن هواپیماها و کشتی ها در منطقه مثلث برمودا باشد. خبر کشف این هرم توسط دکتر ورلاگ اولین بار در وبسایتی به نام beforeitsnews منتشر شد و از همان جا بود که این خبر دست به دست در فضای مجازی گسترش پیدا کرد و موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرد.

معمای مثلث برمودا

بر اساس مطلب منتشر شده در وبسایت beforeitsnews، «دکتر ورلاگ معتقد است که تحقیقات بیشتر در مورد هرم کشف شده می تواند اطاعات زیادی راجع به مثلث برمودا به ما بدهد. شاید این هرم اسرارآمیز بتواند بالاخره معمای گم شدن هواپیماها و کشتی ها در مثلث برمودا را حل کند.»

این نظریه مجددا در سال ۲۰۱۶ مطرح شد و وبسایتی مدعی شد که دکتر ورلاگ یافته هایش را در کنفرانس خبری در باهاماس ارائه کرده است و جزئیات بیشتری در مورد اهرام کشف شده مطرح کرده است. با این حال، این خبر و اخباری از این دست در وبسایت های مختلف انگلیسی زبان دست به دست می چرخد و هنوز هیچ مقام رسمی یا دانشمندی صحت این خبرها را تایید نکرده است.

وبسایت Before It’s News در مورد کشف این هرم در کف اقیانوس این طور می گوید: «کشف این هرم می تواند نظریه مهندسین را ثابت کند که اهرام به عنوان منابع قدرت عظیم ساخته می شدند. همچنین می تواند وجود شهر گمشده آتلانتیس را ثابت کند و حتی می تواند معمای گم شدن کشتی ها و هواپیماها را که از قرن ۱۹ ثبت شده حل کند. هرم هایی که در کف اقیانوس قرار گرفته اند می توانند باعث به وجود آمدن گرداب های شدیدی در اقیانوس بشوند که ظاهرا بر اثر تخلیه یک انرژی درونی ناشناخته به وجود می آید.»

اگر چنین ادعایی درست باشد این گرداب های عظیم می تواند گم شدن کشتی ها و هواپیماها را توجیه کند و تا حدودی معماری اسرارآمیز مثلث برمودا را حل کند.

اسرار مثل برمودا

مثلث برمودا چیست؟

مثلث برمودا که به مثلث شیطان هم مشهور است منطقه ای مثلث شکل در شمال اقیانوس اطلس است. گزارشات مرموزی مبنی بر گم شدن کشتی ها و هواپیماها در این منطقه ثبت شده است و هنوز کسی علت دقیق این اتفاقات را نمی داند. وحشت دریانوردان از مثلث برمودا به حدی زیاد است که بسیاری از کشتی ها این منطقه را دور می زنند تا خود را در معرض خطر قرار ندهند. گفته می شود که گرداب های عظیمی در این منطقه به وجود می آید که هرآنچه در آنجا باشد مثل کشتی، هواپیما و … را به قعر اقیانوس می کشاند و از بین می برد. اگر چه مثلث برمودا به یکی ازموضوعات هیجان انگیز و اسرارآمیز تبدیل شده است اما دانشمندان نظر متفاوتی در این باره دارند و چنین اتفاقاتی را مستند نمی دانند.

حالا با انتشار ویدئوی جدید در مورد کشف دو هرم در اعماق اقیانوس باز هم بحث مثلث برمودا و علت گم شدن کشتی ها و هواپیماها بر سر زبان ها افتاده است. بسیاری به این موضوع عمیقا باور دارند و کشف دو هرم در کف دریا را پاسخی برای این معمای مرموز و لاینحل می دانند. اما برخی دیگر تمام این مسائل را زاییده تخیلات و ذهن خیال پرداز بشری می دانند و معتقدند که هیچ سند و مدرکی دال بر وجود مثلث برمودا و گم شدن اسرارآمیز کشتی ها در این منطقه وجود ندارد. ما هم مثل شما نمی توانیم اظهار نظر قطعی در این باره بکنیم. اما می توانیم منتظر بمانیم و ببینیم آیا دانشمندان می توانند مدارکی در مورد کشف دو هرم در کف دریا ارائه کنند یا نه.

منبع: dailymail.co.uk