شهردار تبریز از افتتاح پل طبیعت «یاشیل کؤرپو» در هفته دولت خبر داد.

افتتاح پل طبیعت «یاشیل کؤرپو»  در تبریز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، «ایرج شهین باهر» صبح امروز در حاشیه بازدید از پل طبیعت «یاشیل کؤرپو» با بیان اینکه این پل در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می شود، اظهار کرد: پروژه اتصال دو پارک بهاران و عباس میرزا به طول 105 متر و با دهنه 75 متر، بزرگ ترین دهانه فلزی در تبریز بوده و در نوع خود، در منطقه شمال غرب کشور پروژه بی نظیری است؛ البته اجازه رفت و آمد در این پل به شهروندان داده شده بود که هفته دولت این پروژه به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی افزود: این پل، بافت شهری را به آن سوی اتوبان شهید کسایی وصل خواهد کرد که بر این اساس می توان از ظرفیت پارک 500 هکتاری عباس میرزا استفاده کرد و همچنین می توان با استفاده از پتانسیل موجود در پارک عباس میرزا، تراکم و ترافیک موجود در پارک بزرگ ائل گلی را کاهش دهیم.

شهردار تبریز در ادامه با بیان این‌که پل «یاشیل کؤرپو» با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است، اظهار کرد: مراحل پایانی عملیات نورپردازی این پل در حال سپری شدن است که پس از اتمام این عملیات، این پل در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پارک بزرگ عباس میرزا گفت: مطالعات مهمی در حوزه‌های مختلف جهت سرمایه‌گذاری در پارک عباس میرزا، صورت گرفته که قسمت‌های مختلفی از جمله لوناپارک، لوناپارک زمستانی، هتل و اماکن تفریحی دیگر در نظر گرفته شده که سرمایه‌گذاران می‌توانند از ظرفیت و پتانسیل موجود در این پارک استفاده کنند.

گفتنی است، پل «یاشیل کؤرپو»، پارک بهاران در ضلع شمالی اتوبان شهید کسایی را به پارک بزرگ عباس میرزا در ضلع جنوبی این اتوبان متصل می‌کند و شهروندان و گردشگران می‌توانند بدون استفاده از وسیله نقلیه، از فضای این دو پارک بهره ببرند.