مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که حدود 2000 آژانس و دفاتر خدماتی به بلیت پروازهای هما دسترسی دارند، گفت: دسترسی 7 سایت متخلف گرانفروشی به پروازهای ایران ایر قطع شده که هما از آنها برای دسترسی دوباره تعهد گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم پیرو ابهامات مطرح شده در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما طی چند هفته گذشته و اقدام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در قطع دسترسی برخی از سایت های اینترنتی که از نرخ های غیرمتعارف استفاده می کردند معصومه اصغرزاده، مدیرکل روابط عمومی "هما" در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم به ابهامات موجود پاسخ داد.

اصغرزاده در خصوص قطع دسترسی های رخ داده که این روزها بسیار درباره آن گفت و گو می شود اظهار کرد: بیش از 2هزار آژانس و دفاتر خدمات مسافرتی در سرتاسر کشور مشغول فعالیت هستند که سهم ارزشمندی در فروش بلیت پروازهای "هما" دارند و همچنان در حال استفاده از سرویس های شرکت ایران ایر هستند.

وی افزود: آنچه به واقع اتفاق افتاده حذف دسترسی 7 شرکت فروش اینترنتی بوده که با استفاده از موتورهای جستجوی دارای اشکال، نرخ های نامتعارفی را ارایه می دادند و "هما" دسترسی این سایت ها به وب سرویس های خود را قطع کرده است.

وی تصریح کرد: در این میان ابتدا تنها وب سرویس یک سایت فروش اینترنتی حدود 2 هفته پیش قطع شد و 6 جستجوگر دیگر از پنجشنبه گذشته وب سرویس های "هما" را دریافت نکرده اند. بنابراین نه 2هزار آژانس که تنها 7 شرکت از دسترسی به سیستم فروش بلیت های "هما" منع شده اند.

مدیرکل روابط عمومی "هما" فروش اینترنتی بلیت هواپیما را نیاز امروز و حق قطعی مردم شریف ایران دانست و اعلام کرد: ایران ایر با فروش اینترنتی مشکلی ندارد بلکه به عنوان ایرلاین ملی با گرانفروشی رخ داده مخالف و همه قدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

اصغرزاده با اظهار تعجب از اعتراض به "هما" به خاطر محدودسازی دسترسی متخلفان گفت: سودجویان نوسانات ارزی به دنبال مخفی کردن خود پشت هیاهوی دسترسی های اینترنتی هستند و حال آنکه متخلفان متعددی در این صنعت وجود دارند که "هما" صرفا با نظارت خود دست آنها را کوتاه کرده است.

وی جلسه روز گذشته در سازمان هواپیمایی کشوری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با تعهد نمایندگان سایت ها مبنی بر رفع نواقص موجود، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" دسترسی این سایت های فروش را مجددا برقرار خواهد ساخت و سازمان هواپیمایی کشوری نیز بر روند فعالیت ها و نحوه فروش سایت های مذکور برای اجرای بهینه این تعهد نظارت، خواهد کرد.