بخشی از دیواره های اطراف آرامگاه دکتر قیصر امین پور شاعر غزلسرای ایران در زادگاهش گتوند توسط افراد ناشناس تخریب شد.

توسط افراد ناشناس دیواره های آرامگاه قیصر در گتوند تخریب شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا در یک حرکت غیرفرهنگی بخشی از گره های اسلامی دیواره های آرامگاه دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس تخریب شد.
شهردار گتوند با تایید این خبر به ایرنا گفت: متاسفانه فرد یا افرادی اقدام به تخریب بخشی از دیواره های اطراف آرامگاه قیصر امین پور کرده اند که اقدام لازم برای شناسایی و برخورد با آنها در حال انجام است.
صدیقه میری افزود: نگهداری از آرامگاه این شاعر ارزنده کشورمان از حدود یکسال پیش از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند به شهرداری واگذار شده است.
وی گفت: به طور قطع برای برخورد با خاطیان پیگیری های قضایی انجام می شود.
شهردار گتوند افزود: آرامگاه قیصر امین پور، مقبره شهدای گمنام و پارک مجاور آن همگی یک نگهبان دارند که با توجه به وسعت محل،‌ کافی نیست.
وی با بیان اینکه مصالح بسیار بی کیفیتی در ساخت مقبره استفاده شده است، گفت: با یک بازسازی ساده نمی توان مشکل این آرامگاه را برطرف کرد.
وی اظهار داشت: پیگیری برای تخصیص اعتبار جهت مرمت آرامگاه از طریق استانداری در حال انجام است و چندی پیش مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان در این راستا از آرامگاه دیدن کردند.
حمید بهداروندی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند نیز در این باره گفت: موضوع تخریب آرامگاه را پیگیری می کنم البته نگهداری و توسعه این آرامگاه به شهرداری واگذار شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه هزینه های زیادی برای ساخت آرامگاه قیصر شده نیاز است که شهرداری گتوند به صورت 24 ساعته از این فضا حفاظت کند.
به گزارش ایرنا، آرامگاه زنده یاد قیصر امین پور در شهر گتوند ظرفیتی فرهنگی برای خوزستان و کشور است و می توان از این مکان برای برگزاری همایش های ادبی و فرهنگی استفاده کرد.
این آرامگاه در هشتمین سالروز درگذشت قیصر امین پور با زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع در ورودی شهر گتوند احداث شد.
معماری بنای آرامگاه قیصر توسط حسین خسروجردی طراح مطرح کشوری که از دوستان قیصر بود ساخته شده و بصورت بسیار زیبا و تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی و برگرفته از شخصیت و آثار این هنرمند فقید بنا شده است.
امین پور متولد دوم اردیبهشت ماه 1338گتوند در تاریخ هشتم آبان سال 1386 بر اثر عارضه قلبی در گذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
شهرستان گتوند از شهرهای فرهنگی در شمال استان خوزستان واقع شده است.
7467/3022