رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: بزرگراه شهید شوشتری به هیچ عنوان نباید بدون اخذ مجوز محیط زیست احداث شود و لازم است شهرداری تهران با حساسیت‌های بالای زیست‌محیطی این موضوع را پیگیری کند.

بزرگراه شهید شوشتری نباید بدون اخذ مجوزهای محیط زیستی احداث شود/پارک سرخه حصار از فرصت‌های مغفول تهران برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا، سیدآرش حسینی میلانی در جلسه کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با شهردار و دیگر مسئولان منطقه ۱۳ گفت: منطقه ۱۳ از جمله مناطقی است که به صورت پایلوت طرح تجمیع جمع‌آوری زباله خشک و تر در آن اجرایی می‌شود. در این راستا، باید بر مشکلات اجرایی این طرح غلبه کنیم و یکی از مناطقی باشید که طرح تفکیک از مبدا را به سرانجام می‌رساند.

وی آموزش و سازماندهی را برای اجرایی شدن طرح تفکیک از مبدا ضروری دانست و اظهار داشت: منطقه ۱۳ دروازه شرقی تهران است و زیستگاه طبیعی مهم پارک ملی سرخه حصار در مجاورت این منطقه قرار دارد. در این رابطه اقدامات شهرداری در جلوگیری از ساخت و سازها باید به صورت همه‌جانبه ادامه داشته باشد و کمیته محیط زیست شورا نیز این موضوع را با جدیت رصد می‌کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بزرگراه شهید شوشتری به هیچ عنوان نباید بدون اخذ مجوزهای محیط زیستی احداث شود و لازم است شهرداری تهران با حساسیت‌های بالای زیست محیطی این موضوع را پیگیری کند.

حسینی میلانی از اقدامات شهرداری منطقه ۱۳ در زمینه افزایش زیرساخت‌های گردشگری تقدیر و تصریح کرد: دسترسی تمام اقشار به پارک جنگلی سرخه حصار باید فراهم شود و این افزایش دسترسی باید به صورت پایدار و مسئولانه باشد و از آن به عنوان یک پتانسیل خوب برای ارتقای سطح سلامت سالمندان و کودکان استفاده کرد.

وی افزود: این پارک همچنین یکی از فرصت‌های مغفول شهر تهران برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری است. در این چارچوب، ظرفیت‌های حمل و نقل پارک را در منطقه افزایش دهید و ایستگاه دوچرخه که در سرخه حصار وجود دارد را تقویت کنید تا فرهنگ دوچرخه‌سواری گسترش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مشکل دفن نخاله‌های قاچاق و احداث چاه‌های غیرمجاز را از مشکلات منطقه ۱۳ برشمرد و درخصوص ساماندهی صنایع کوچک که پساب‌های آنها می‌تواند برای کیفیت آب سد ماملو ایجاد مشکل کند، تذکر داد.