دادستان تهران اعلام کرد: با هماهنگی بانک مرکزی و پلیس پنجشنبه هفته گذشته 45 دلال ارز دستگیر شدند که پس از پالایش 13 نفر بازداشت شدند.

دادستان تهران: 45 دلال ارز دستگیر و پس از پالایش 13 نفر بازداشت شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا از قوه قضاییه، عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه در حاشیه نشست با مسئولان بورس در باره اقدامات صورت گرفته برای برخورد با دلالان ارز، افزود: بعد از اینکه بانک مرکزی اعلام کرد که صرافی‌ها می‌توانند به قیمت بانک مرکزی، خرید و فروش کنند، دولت هم اجازه داد که اسکناس ارز وارد کشور شود.
وی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی از وزیر کشور و دادستانی درخواستی در رابطه با برخورد با عده‌ای که خارج از شبکه صرافی‌ها علاوه بر ایجاد مزاحمت برای معابر، ارز را فراتر از قیمت بانک مرکزی می‌فروشند، داشت.
دادستان تهران با بیان اینکه از افراد بازداشت شده 68 هزار ارز خارجی کشف شد، خطاب به همه کسانی که در این قضیه ورود دارند، اظهار کرد: خرید و فروش ارز خارج از صرافی و بالاتر از قیمت ارز، اخلال در بازار تلقی می‌شود و با هماهنگی صورت گرفته بین دادستان، پلیس و بانک مرکزی این دستگیری‌ها ادامه خواهد داشت.
جعفری دولت آبادی در پاسخ به شبهه‌ای مبنی بر اینکه برخی مدعی هستند که خرید و فروش ارز جرم نیست، توضیح داد: خرید و فروش ارز در صرافی‌ها آزاد است و اقدام به خرید و فروش ارز در خارج از صرافی‌ها و معابر، بالاتر از قیمت و قیمت‌های التهابی به عنوان اخلال در بازار ارز شناخته می‌شود.
وی تصریح کرد: حتی در مواردی از سوی پلیس گزارش شده که عده‌ای نگذاشتند که کسانی پایین‌تر از قیمت بفروشند، چون سود عده‌ای در گرانفروشی ارز است. بنابراین در این قضیه هم بانک مرکزی، هم پلیس و هم دادستانی با جدیت ورود کرده است و از پلیس خواسته‌ایم که نسبت به شناسایی این قبیل افراد اقدام کند.
اجتمام*1193