حادثه مرگبار امروز شرکت «لاین ایر» اندونزی مورد بی‌سابقه‌ای نبود و نگاهی به سال‌های گذشته فهرستی از حوادث تلخ هوایی گذشته این شرکت را تداعی می‌کند.

نام «لاین ایر» اندونزی؛ همراه با حادثه تا تصادف در باند فرودگاه+تصاویر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، سقوط هواپیمای مسافربری لاین ایر با 189 مسافر در آب‌های اندونزی جدیدترین حادثه در لیست طویل حوادث هوایی سال‌های گذشته این شرکت است.

این شرکت اندونزیایی که بلیت‌های هواپیماهای آن عمدتا به صورت چارتری و با قیمت پایین ارائه می‌شود در سال‌های اخیر با حوادث متعدد هوایی روبرو بوده است.

در سال 2017 یکی از جت‌های بوئینگ این شرکت با یک هواپیمای دیگر در فرودگاه کوالانامو در جزیره سوماترا برخورد کرد که هیچ کس زخمی نشد اما حادثه تلخ دیگری در لیست خود ثبت کرد.

در مه 2016 هم دو فروند هواپیمای لاین ایر در فرودگاه سوئکارو-هاتای جاکارتا با هم برخورد داشتند. یک ماه قبل از آن هم یک هواپیمای دیگر گروه لاین ایر با هواپیمایی دیگر از شرکت ترانس نوسا برخورد کرد که خوشبختانه تلفاتی بر جا نگذاشت.

در سال 2013 یکی از جت‌های لاین ایر که توسط یک خلبان جوان به پرواز در آمده بود با 108 مسافر در دریا سقوط کرد و به دو نیم تقسیم شد

«لاین ایر» اندونزی؛ از هواپیمایی که دو نیم شد تا تصادف در باند فرودگاه+عکس «لاین ایر» اندونزی؛ از هواپیمایی که دو نیم شد تا تصادف در باند فرودگاه+عکس

در این حادثه چندین نفر زخمی شدند و کسی جان خود را از دست نداد. گفته می‌شد خلبان جوان و بی تجربه نتوانسته محاسبه درستی برای فرود انجام دهد و این حادثه رخ داد.

در سال 2014 نیز در جاوای مرکزی یک فروند هواپیمای دیگر لاین ایر از روی باند لیز خورد و این حادثه منجر به کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن 61 تن دیگر شد. علت این حادثه بدی آب و هوا به هنگام فرود اعلام شد.

اتحادیه اروپا خطوط هوایی اندونزی را در سال 2007 به دلیل نگرانی‌های امنیتی از پرواز به اروپا منع کرد. لاین ایر در ژوئن 2016 اجازه یافت مجددا پروازهای اروپایی خود را از سر بگیرد و ممنوعی سایر شرکت‌های هوایی اندونزی نیز در همان سال برداشته شد.

اما حادثه هوایی امروز در آب های اندونزی خاطره تلخ ناپدید شدن پرواز ام اچ 370 مالزی را زنده کرد که با 239 سرنشین هشتم مارس 2014 عازم پکن بود و در دریا سقوط کرد و تا کنون نه اثری از تکه‌های هواپیما و نه مسافران آن یافت نشده است.