پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

لکه های قهوه ای را با این ماسک ها از بین ببرید
این گیاهان میتواند به راحتی لکه ها را حذف کنند و شدت "رنگدانه های پوستی" را کاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  بهداشت نیوز:

آلوئه ورا :

این گیاه یک روشن کننده پوست طبیعی به شمار میرود و میتواند به راحتی لکه ها را حذف کند و شدت رنگدانه های پوستی را کاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود و می‌تواند لکه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد شما می توانید ژل این گیاه را روی لکه ها بمالید و بعد از چند دقیقه بشوئید.

ماست ترش : 

 

یکی از درمانهای خانگی برای برطرف کردن لکه های ناشی از آفتاب است. وقتی احساس میکنید این لکه ها خیلی زیاد شده اند می توانید ماست ترش و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشوئید. تکرار مداوم این ماسک به آرامی لکه های پوستی را از بین می برد.

جو : 

مخلوط جو و دوغ به از بین رفتن لکه های پوستی کمک می کند. مخلوط دوغ و جو سبب لایه برداری ملایم پوست شده و به آن روشنی محسوسی می دهد و لکه های قهوه ای را به حداقل می رساند.

آبلیمو : 

به دلیل وجود اسید سیتریک به عنوان یک روشن کننده پوستی قوی شناخته می شود. مخلوطی از گلاب ، آب خیار و آبلیمو را روزانه به پوست خود بمالید و یا میتوانید آبلیمو را با کمی عسل مخلوط کرده و استفاده کنید. نتیجه آن حیرت آور خواهد بود.

سیب زمینی : 

سیب زمینی خام اثر روشن بخشی روی پوست دارد و می توانید لکه های پوستی را از بین ببرد. سیب زمینی را رنده کنید و آن را صاف کرده و از آب آن روی پوست بمالید. این مسئله سبب سفید شدن پوست می گردد.

بادام : 

منبع غنی ویتامین E است. بادام به حذف لکه های قهوه ای پوست کمک می کند. شما می توانید چند عدد بادام را آسیاب کرده و با روغن چوب صندل مخلوط کنید و به صورت ماسک روی لکه ها قرار دهید. استفاده مداوم از این روش بهترین روش را در پی خواهد داشت.

 

منبع: سیمرغ